Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#32905Dodán nefunkční počítač. CZC.cz odmítá reklamaci.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2019, před 6 lety

Patrik Zuber

Znění stížnosti

Dobrý den, u CZC.cz jsem si nechal sestavit PC v hodnotě bezmála 50 tisíc Kč. Zboží mi bylo doručeno přepravcem DPD 30.4. 2019. Krabice byla naprosto v pořádku bez jakýchkoliv známek nevhodného zacházení. PC jsem bohužel nemohl spustit ihned, pouze jsem rozbalil krabici, zkontroloval obsah a PC jsem poprvé spustil v neděli 12. 5. Počítač ale při prvním spuštění nestartoval, pouze hučely větráky a svítily kontrolky značící závadu. Ihned jsem společnosti CZC.cz tuto skutečnost písemně oznámil (oznámení dostali 7 pracovních dnů po mém převzetí PC). Na doporučení CZC.cz jsem pak počítač osobně odvezl při nejbližší příležitosti na 100 km vzdálenou pobočku CZC.cz. Následně mi volal servisní technik, že PC je mechanicky poškozené, že je poškozená základní deska a procesor, což se dle jeho slov muselo stát výlučně při přepravě. A že vzhledem k tomu, že jsem PC nevyzkoušel ihned a závadu ohlásil se zpožděním, pro mne prý nemohou udělat nic, s výjimkou toho, že mi poskytnou slevu 50 % z kupní ceny za novou základní desku a procesor. Rozhodl tak vedoucí reklamačního oddělení. Tento přístup se mi zdá být neuvěřitelný. Domnívám se, že zboží musí být dodané funkční a bezvadné bez ohledu na to,kdy ho zákazník poprvé uvede do provozu (často se zboží kupuje i jako dárek a vybaluje se později). A že hlášení závady 7 pracovních dnů po převzetí není důvodem, aby se prodejce mohl této své povinnosti zříci. Další věcí je, že mi servisní technik sdělil, že PC se zvoleným procesorem přijdou poškozené přepravou relativně často. Neměl by pak prodejce na zvýšené riziko a nutnost včas zboží uvést do provozu a vyzkoušet zákazníka upozornit, nebo mu raději i doporučit, ať si zboží převezme osobně? Jak mám nyní postupovat? Počítač navíc potřebuji co nejdříve.


Produkt

PC sestavený na míru, procesor AMD Ryzen 7 2700X, 4,35 GHz, zákl. deska MB MSI B450 GAMING PRO CARBON AC, RAM Kingston 2x16GB DDR4 3333MHz CL16 (HX433C16PB3K2/32) HyperX Predator, XMP, VGA nV MSI GeForce RTX 2070 ARMOR 8G atd.


Požadované řešení

Odstranění závady dodaného zboží. Pokud to nebude možné, pak případně vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2019 15:40, před 6 lety

Dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Pokud prodejce uvedl, že zboží bylo poškozeno při přepravně, implikuje toto tvrzení i skutečnost, že v okamžiku převzetí spotřebitelem bylo zboží vadné, a prodávající tedy za vadu odpovídá. Navíc pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při převzetí. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Ustanovení § 2104 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví kupujícímu povinnost věc podle možnosti prohlédnout co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci. Ve smlouvě se spotřebitelem není možné ukládat spotřebiteli povinnosti nad rámec zákona, a to obzvláště v případě uplatnění práv z vadného plnění. Takové omezující ujednání je zakázáno § 1814 písm. a) občanského zákoníku. V obchodních podmínkách, které jsou součástí smlouvy, tedy není možné omezit lhůtu pro podání reklamace například do 7 dnů od dodání výrobku.

Co se týče subjektu, vůči kterému má spotřebitelka uplatňovat práva z vadného plnění, není to přepravní společnost, se kterou kupující není ve smluvním vztahu. Ust. § 2090 odst. 2 občanského zákoníku totiž stanoví, že pokud spotřebitel zvolí dopravce z těch, které nabízí prodávající, dochází k odevzdání věci až v okamžiku, kdy spotřebiteli předá zboží dopravce. V ten okamžik také přechází nebezpečí škody na věci na kupujícího spotřebitele (viz § 2121 odst. 1 občanského zákoníku). Za popsaných okolností tedy i za přepravu vůči spotřebiteli odpovídá prodávající.

Prodávající by tedy měl reklamaci řádně vyřídit a to buď opravou věci, výměnou za nový kus, nebo, není-li ani jedna z těchto variant možná, může spotřebitel odstoupit od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.