Počet nahlášených stížností: | 18 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mobilní telefon zakoupen 19.5.2017, reklamace podána 16.5.2019 pro více závad vyskytujících se současně, požadováno odstoupení od smlouvy, což je vyznačeno v reklamačním protokolu. U pracovníka přebírajícího reklamaci jsem požadoval doplnění reklamačního protokolu, protože některé závady nezapsal. Poničený nabijecí kabel odmítl převzít k reklamaci, protože si byl dle jeho slov jistý, že reklamaci kabelu servis určitě neuzná, prý je těžko soudit, jestli k poškození kabelu došlo po nebo před jeho propálením. Dle informací pracovníka bylo zboží fakturováno sice na mé jméno, ale na úplně jinou adresu, mobilní číslo a také jiný e-mail, tomu nerozumím, ale pracovník vše opravil. Manažer prodejny mě poté přišel před ostatní zákazníky nadstandardně hlasitě nařknout, že je reklamace účelová, protože jsem přišel pár dní před koncem záruční doby. Přesto byl mobil zaslán k reklamaci. 22.5.2019 přišlo vyjádření "Zařízení bylo mechanicky vyčištěno v oblasti receiveru, mikrofonu a speakeru. Následná diagnostika bez problému. Proveden HW reset a aktualizace na nejnovější verzi SW iOS 12.3. Zároveň byly aktualizovány služby operátora. Následná diagnostika bez závad. Doporučuji neobnovovat ze zálohy."
Prosím o informaci, jak postupovat - domnívám se, že opravou prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Zároveň se domnívám, že mi k reklamaci měl být přijat i nabijecí kabel, který měl v místě jeho poničení viditelné projevy působení nadměrného tepla. Ostatní skutečnosti jako fakturace na jinou osobu a chování manažera prodejny jsou jen pro dokreslení situace, nejsou předmětem reklamace, pracovník přebírající reklamaci byl velmi slušný a vstřícný.
iPhone 7 Plus, F2MSYAFRHFY7
Odstoupení od kupní smlouvy pro více závad vyskytujících se současně.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat.
Spotřebitel by mohl argumentovat tím, že ač byla reklamace zamítnuta, tak vady byly v jejím průběhu odstraněny. Spotřebitel by dále mohl konzultovat případ s odborníkem (např. soudním znalcem) a zjistit, zda mohly být vytýkané vady opravdu trvale odstraněny způsobem, jakým učinila osoba prodávajícím určená k vyřizování reklamací.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.