Společnost


KLENOTY AURUM,s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#3295Neuznaná reklamace v záruční době

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 měsíců 13 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2014, před 10 lety

Gabriela Záhlavová

Znění stížnosti

Dne 18.5.2012 mi ke 30.narozeninám rodiče koupili zlatý prsten u klenot Aurum v OČ Fontána v Karlových Varech, cena po slevě byla 5247Kč. Prsten jsem nosila úplně normálně, po nějakém čase se začal prsten deformovat, nevěnovala jsem tomu moc pozornost. Dne 15.3. 2014 jsem odnesla prsten na reklamaci, protože praskla šína, reklamovala jsem zboží a doufala v opravu. Když mi z klenot volali, že mám reklamaci vyřízenou, přijela jsem si pro prsten, ale reklamace mi nebyla uznána, nabídli mi opravu na moje vlastní náklady ve výši cca 1300Kč, s tím jsem samozřejmě nesouhlasila, myslela jsem, že v záruční době mám nárok na bezplatnou opravu...? 2.4. Jsem zaslala zpět k opětovnému posouzení, takto, a bohužel neúspěšně, jsem učinila, jak mam ze zákona právo. Nepřijde mi úplně v pořádku, že mi společnost Klenoty Aurum odmítla opravit prstýnek za tolik peněz, a nabídnout mi opravu na vlastní náklady. Prosim o vyjádření, děkuji


Produkt

Zlatý prsten 585/000, 2,56g po převážení, zirkony


Požadované řešení

Oprava v záruční době, na kterou mam ze zákona právo nebo vracení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2014 12:51, před 10 lety

Je-li reklamace zamítnuta, prodejce musí přiložit písemné odůvodnění. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení nebo mechanické poškození. V případě, že již uplynulo více než 6 měsíců od převzetí výrobku a spotřebitel s reklamací nesouhlasí, může se bránit vypracováním znaleckého posudku. Znalec by se měl v posudku zabývat existencí a povahou vady a také samotným odůvodněním reklamace. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Posudek je nutné nechat vypracovat co nejdříve po zamítnutí reklamce.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.3.2015 10:33, před 10 lety

Společnost nám ke stížnosti sdělila následující stanovisko:

Přešetřil jsem stížnost paní Gabriely Záhlavové na vyřízení reklamace zlatého prstenu č. zboží 226-572-297037-0257, zakoupeného dne 18. 5. 2015 v prodejně naší společnosti a reklamovaného dne 15. 3. 2014 tamtéž. Po přešetření musíme konstatovat, že reklamace byla vyřízena řádně, včas, v souladu se zákonem i s Reklamačním řádem společnosti.
Reklamace byla zamítnuta, protože bylo, bez jakýchkoliv odborných pochybností, zjištěno, že prsten byl mechanicky poškozen, zdeformován, + prasklá šína, v důsledku mechanického poškození byl i vypadlý kámen. Výrobek nevykazoval žádné známky výrobní ani skryté vady, ani nebyly zjištěny žádné nedostatky v použitém materiálu ani v použité technologii. Slitiny drahých kovů používaných na výrobu šperků, zejména zlatých, jsou před prodejem zkoušeny v Puncovním úřadu ČR. Společnost odůvodnila zamítnutí reklamace písemně dopisem ze dne 25. 3. 2014. Zákaznici byla nabídnuta mimozáruční oprava prstenu v rámci placených oprav za cca 1.000 Kč . Zákaznice požádala dne 2. 4. 2014 o znovuposouzení zamítnuté reklamace, o negativním stanovisku byla zákaznice informována opět písemně dopisem ze dne 15. 4. 2014. (Pozn.: Domníváme se, že vyjádření DTestu by měl formulovat kvalifikovaný právník, aby nebyla vydávána stanoviska, která jsou v rozporu se zákonem, např., že „ v případě, že posudek (znalce) vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného“.) V případě této reklamace spotřebitele tato bezesporu řádně vyřízena byla. Znaleckých posudků může být vypracováno několik, často s protichůdnými závěry, přičemž o případné úhradě znalečného může rozhodnout pouze soud.

Za dTest dodáváme, že právo na náhradu znalečného vychází z ustanovení § 598 zák. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, který stanoví, že kupující má právo na náhradu nutných nákladů, které mu vzniknou v souvislosti s uplatněním práva z odpovědnosti za vady. Vznik nároku předpokládá, že právo z odpovědnosti za vady bylo uplatněno řádně a důvodně, což spotřebitel může prokázat právě znaleckým posudek, který je v tomto případě nejvhodnějším důkazním prostředkem. Tedy nárok za splnění uvedených podmínek vzniká ze zákona a soud by v řízení pouze ověřil, zda skutečně vznikl, pokud by to bylo mezi stranami předmětem sporu. Jednalo by se o rozhodnutí deklaratorní povahy. Deklaratorní rozhodnutí pouze potvrzuje již existující hmotná práva a povinnosti.

Vzhledem k tvrzení společnosti, že reklamace byla vyřízena v souladu se zákonem, stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.