Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.3.2019 jsem obdržela od výše uvedené firmy solární panel. Při rozbalení jsem zjistila ,že je panel poškozený. Toto jsem reklamovala u dopravce . Dle jeho vyjádření byl panel špatně zabalen . Ve lhůtě 14 dní jsem odstoupila od kupní smlouvy a panel spolu s vyjádřením dopravce ,že vina je na jejich straně panel zaslala zpět .Již 2 měsíce čekám na vrácení kupní ceny , ale firma mi pouze zaslala vyjádření ,že mi pošle panel zpět , že to jejich vina není .Z mé strany byla odpověd ,aby mi vrátily peníze na uvedený účet , že poškození při dopravě nemá vliv na možnost odstoupit od kupní smlouvy . Od té doby již žádná odpověd ani finační částka nepřišla.
Vrácení kupní ceny panelu
|
Tweet |
Spotřebitelka odpovídá prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Z popisu stížnosti vyplývá, že zboží bylo poškozeno již při přepravě, spotřebitelka tudíž není odpovědná za poškození na věci. Přepravní smlouvu s dopravcem uzavřel prodávající, ten má také možnost vadné poskytnutí přepravy reklamovat. Prodávající nemá právo přenášet odpovědnost za poškození věci při přepravě na spotřebitelku. Pokud by tak učinil, jednalo by se o nepřiměřené smluvní ujednání, ke kterému se nepřihlíží.
Navíc dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku platí, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že za poškození věci neodpovídá (tedy, že zboží nebylo poškozeno při přepravě a spotřebitelce bylo dodáno bezvadné zboží).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost nám dne 3. 6. 2019 sdělila, že kupní cena byla spotřebitelce v plném rozsahu dobropisována. Žádáme proto spotřebitelku o potvrzení této skutečnosti a uzavření stížnosti.
Dobrý den , ano opravdu, asi po Vaší urgenci mi společnost zaslala dobropis a vrátila kupní cenu . Děkuji moc za Vaši pomoc s vyřešením problému .Marčanová
Na základě výše uvedeného vyjádření stížnost uzavíráme.