Počet nahlášených stížností: | 682 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý deň, prihlásil som sa na stránku C-Date a zaplatil vstupný poplatok a teraz mi bola z ničoho nič, bez predchádzajúceho upozornenia stiahnuté z účtu 90 euro. Chcel by som okamžite zrušiť členstvo, profil, a získať späť svoje peniaze. Moje id je SMWD5F73 a email pod ktorým som prihlásený je vizdakjozef@seznam.cz
Za skóre vybavenie ďakujem
Premium členstvo
Zrušiť členstvo, vymazať profil a vrátenie peňazí.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti Interdate S.A. (dále jen VOP) se placený smluvní vztah na určité období automaticky prodlužuje o zvolené nebo uvedené období, pokud není 14 dní před uplynutím původního období vypovězen. Smluvní závazek je možné i poté vypovědět, spotřebitel však dle VOP nemá právo na vrácení platby, kterou již provedl. Výpověď lze zaslat ve stanovené výpovědní lhůtě prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu a jakožto důkaz o provedeném vypovězení smlouvy lze společnosti následně přeposlat výpovědní email, či kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení pošty o odeslání výpovědi formou dopisu.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Lucemburska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: zdenek.vencl@c-date.com
děkujeme Vám.
Dobrý deň,
oznamujem Vám, že s vami budem komunikovať duplicitne, teda to, čo napíšem sem, pošlem aj na stanovený e-mail, pretože si cením rád dTestu a očakávam, že so mnou budete komunikovať primárne cez toto rozhranie. E- mail, ktorý budem posielať na stanovenú adresu bude rovnaký ako tento.
V prvom rade chcem požiadať o okamžité zrušenie svojho prémiového účtu vedeného na e-mailovú adresu aj ID uvedené v mojej pôvodnej žiadosti. Tak isto Vám touto cestou zasielam formulár s podpisom. Nemohol som použiť Vami stanovený formulár, pretože na mojom účte celý čas nie je k dispozícii. V danej sekcii internetovej stránky mi totiž od začiatku členstva píše nasledovné: "Nastavení účtu budou dostupné za několik dní, jakmile bude platba zpracována. Do té doby si užívejte výhod Vašeho Prémiového členství a tuto možnost zkuste později. Děkujeme za pochopení." Keď som sa dotazoval na vašej adrese service@c-date.cz, dostal som odpoveď, že formulár si môžem vytvoriť sám a preto som tak aj učinil. Podotýkam, že v prvom e-maile, ktorý ste mi zaslali je napísané: "Bez ohledu na skutečnost, kterou formu výpovědi si zvolíte, je v daném případě (v zájmu dohledání správného profilu) potřebné použít náš Výpovědní formulář."
Čo sa týka nároku na vrátenie peňazí, v prvom rade sa plne stotožňujem s dTest a ich hodnotením: "Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013."
Ďalej chcem poukázať, že pri platení na vašej stránke je len malým písmom pod možnosťou platby stanovená automatická prolongácia zmluvného vzťahu, zatiaľ čo v hornej lište je napísané: "Vaše požadované časové období, jednorázová platba 180KČ." Toto dokladám prílohou. Považujem to za pokus o "zmatení" spotrebiteľa, pretože to vytvára predstavu jednoduchej jednorázovej platby, a nie opakovanej platby.
Ďalej teda trvám na vrátení stanovej čiastky z vyššie uvedených dôvodov a som pripravený sa obrátiť na Európske spotrebiteľské centrum, či v prípade potreby aj na svojho advokáta.
Ďakujem
Jozef Vižďák
S tím, že způsob, kterým společnost informuje spotřebitele o prodloužení smlouvy, není dostatečný, se ztotožňujeme. Dle našeho názoru tak nemůže platně dojít ke sjednání automatického prodloužení smlouvy. V takovém případě by členství mělo skončit po uplynutí jednoho měsíce a v žádném případě by nemělo dojít k jeho prodloužení.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.