Společnost


HECHT MOTORS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:147
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 30 stížnostech.

#32959Neuznaná reklamace křovinořezu Hecht

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2019, před 6 lety

Tomáš Rašík

Znění stížnosti

Dobrý den, rád bych se s vámi podělil s mojí zkušeností při reklamování křovinořezu. Dne 5.6.2018 jsem zakoupil křovinořez Hecht 133 BTS.Při prvním sekaní zhruba po půl hodině začal vycházet z křovinořezu nesnesitelný hrčivý zvuk, který byl doprovázen velikými vibracemi. Křovinořez jsem tedy 4.7.2018 šel reklamovat. 19.7.2018 mi stroj vrátili s tím, že se závada neprojevila. Opět jsem doma křovinořez vyzkoušel a po chvíli provozu se opět dostavily vibrace a hluk. Na druhý den jsem opět dovezl křovinořez na prodejnu a tyto vibrace a hluk předvedl přímo prodavačce i technikovi ze servisu. Stroj byl přijat k reklamaci a 19.7.2018 mi byl vrácen. V protokolu je uvedeno(kontrola stroje, provedena oprava. Zkouška-funkční). Při dalším sekání se po chvílí opět dostavily vibrace a hluk. Jel jsem tedy 14.8.2018 na prodejnu s tím, že stejná závada stále přetrvává. 24.8.2018 opět reklamace vyřízená s tím, že byla zjištěna vadná spojka hřídele. Byla provedena oprava a funkční zkouška. Po zimě jsem provedl jarní pokos a po chvíli sekání opět vibrace a hluk. 18.4.2019 opět podání reklamace na prodejně Hecht následně 3.5.2019 vrácení reklamace s tím, že byla provedena diagnostika stroje, závada se neprojevila a nebyla nalezena žádná vada stroje. S tímto jsem nesouhlasil a 4.5.2019 odeslali stroj do Prahy na centrálu. 22.5.2019 přišlo vyjádření, že vibrace ani hluk se neprojevily, byla provedena kontrola stroje a křovinořez je bez závady. V tuto chvíli jsem odmítl převzít stroj z důvodu neodstranění závady. S vedoucím prodejny jsme provedli zkoušku stroje a předvedl jsem mu, jak z křovinořezu vycházejí vibrace a hluk. Sám uznal, že tyto vibrace a hluk vychází z úhlového převodu. Verdikt byl ale takový, že stroj jako takový je zcela v pořádku. Špatná je strunová hlava, která způsobuje vibrace, které vyvolávaly nesnesitelný hluk.

Při posledním podání reklamace jsem požadoval vrácení peněz, nebo výměnu zboží. To mi ale bylo zamítnuto. Při řešení závady s vedoucím prodejny mi bylo řečeno, že na vadnou strunovou hlavu se reklamace nevztahuje, že je to spotřební materiál. Argumentoval jsem tím, že ta strunová hlava je tedy vadná od výroby, když se vibrace projevili už při prvním sekání. Podotýkám, že strunová hlava není nijak viditelně poškozená. Na to mi bylo řečeno, že hlava může odejít i po minutě sekání. (řekněte mi tedy, jak je možné prodávat něco co se může pokazit po minutě používání a ještě nemít možnost takovou věc reklamovat, protože při její použití ztrácíte nárok na reklamaci)

Reklamace dopadla tak, že jsem měl dvě možnosti. Buď neudělám nic a budu sekat dále s pokaženou strunovou hlavou. Nebo si za 299Kč koupím novou strunovou hlavu a tím vyřeším celý problém. Rozhodl jsem se tedy zakoupit novou strunovou hlavu. Vedoucí prodejny ještě před koupí hlavy namontoval novou strunovou hlavu na křovinořez a předvedl mi, že se vibrace a hluk ztratily.


Z mého pohledu jako zákazníka je neskutečné, že rok reklamujete stroj jsou na něm prováděny opravy a až když dojde na lámání chleba vám řeknou, že máte vadnou součástku na kterou se nevztahuje záruka. Toto mi technik mohl říct již při první reklamaci a obě strany by jsme si ušetřili tuto nepříjemnou zkušenost. Za mě je to arogance a neochota uznat pochybení ze strany Hech.

Toto vše se odehrávalo na prodejně v Havířově.


Produkt

Křovinořez BTS 133


Požadované řešení

Oprava a při poslední reklamaci výměna stroje nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2019 08:03, před 6 lety

Odstoupit od smlouvy je možné, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.

Práva z vadného plnění spotřebitelovi nenáleží, pokud se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Posoudit povahu vady by v tomto případě mohl soudní znalec. Pokud by se na základě znaleckého posudku prokázalo, že se jednalo o vadu, za kterou prodávající odpovídá, měl by spotřebitel právo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.6.2019 09:07, před 6 lety

Dobrý den, pane Rašíku,

velice nás mrzí situace i samotná délka řešení reklamace. Za toto bych se rád omluvil.

Dle vyjádření servisu se závada při zkoušce neprojevila ani v různých polohách stroje, a to ani ve Vaší přítomnosti. K poškození hlavy může dojít kdykoliv při sečení. Stačí zadrhnutí struny o pevný bod a může dojít i k destrukci hlavy. V tomto případě je životnost hlavy dána způsobem sečení. Při zjišťování závady servis kontroluje stroj samotný, při závěrečné zkoušce, pokud je dodán, s nástrojem (žací hlavou). V tomto případě mohlo dojít k zapečení struny, ale to je závada která je dána stylem sekání a používání stroje.

Souhlasím s Vámi, že toto mohl řešit servisní technik vhodnějším způsobem. Neustále se snažíme zlepšovat úroveň poskytovaných služeb i komunikace nejen na našich prodejnách, ale i v servisní síti.
Děkuji Vám za pochopení. P. Chrudimský, Hecht Motors s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2019 05:52, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.8.2019 06:53, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.