Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#32960Neuznaná reklamace - vrácení poplatku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2019, před 6 lety

Kateřina Jůzová

Znění stížnosti

Dobrý den,
společnosti be2 jsem zaplatila poplatek 149 Kč jako cenu za zkušební měsíc.

20. 5. 2019 z mého účtu odešla platba 2247 Kč, po mém zjištění, že je členství automaticky prodlužováno na další 3 měsíce a zpoplatněno touto částkou, jsem poslala dané společnosti výpověď, poštou doporučeně i prostřednictvím e-mailu.
Zároveň jsem reklamovala danou částku a žádala o její vrácení, neboť společnost na svých stránkách uvádí:

Všem VIP členům nabízíme naši Záruku úspěchu. Garantujeme kontakt s minimálně 10 doporučenými potenciálními partnery. Zdarma prodlužujeme Vaše VIP členství do té doby, dokud nenavážete plnohodnotný kontakt s nejméně 10-ti uživateli be2.

Nenavázala jsem žádný kontakt s uživatele be2 a členství mělo být bezplatně prodlužováno, Domnívám se, že se jedná o podvodné jednání. Přijetí výpovědi bylo potvrzeno, částku však odmítají vrátit s tím, že na to nemám nárok.


Požadované řešení

vrácení částky 2247 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2019 21:33, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.

Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitelka využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Platila-li spotřebitelka při nákupu služby přes internet platební kartou, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitelka by měla co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2019 12:12, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.6.2019 11:43, před 6 lety


Kateřina Jůzová

Dobrý den,
svou banku jsem kontaktovala, platbu jsem reklamovala, banka vrátila peníze ze svých prostředků a zároveň jsem byla upozorněna, že pokud reklamace nebude shledána platná, danou částku si stáhne zpět.
Obchodník mě okamžitě potom začal zasílat informace, že jsem dlužník a částku bude vymáhat. Podle banky mám prozatím peníze vrácené z jejich prostředků. Na mou argumentaci ohledně informací na stránkách obchodníka nemám žádnou reakci.
Na výše uvedenou adresu v reakci společnosti jsem reagovala, zatím bez vyjádření.

Níže citace ze stránek prodejce ohledně prodlužování VIP členství zdarma:

be2 funguje – protože víte, co získáváte.
Pokud během doby platnosti svého VIP statusu nenavážete kontakt s alespoň 10 uživateli, prodloužíme Váš VIP status zdarma na tak dlouho, dokud se tak nestane.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2019 12:34, před 6 lety

Jestliže spotřebitelce kromě jiných pochybení společnost neposkytla ani garantovanou službu, nemá na uhrazení poplatku za prodloužení nárok ani dle jí vydaných obchodních podmínek.

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.7.2019 14:18, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.