Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
společnosti be2 jsem zaplatila poplatek 149 Kč jako cenu za zkušební měsíc.
20. 5. 2019 z mého účtu odešla platba 2247 Kč, po mém zjištění, že je členství automaticky prodlužováno na další 3 měsíce a zpoplatněno touto částkou, jsem poslala dané společnosti výpověď, poštou doporučeně i prostřednictvím e-mailu.
Zároveň jsem reklamovala danou částku a žádala o její vrácení, neboť společnost na svých stránkách uvádí:
Všem VIP členům nabízíme naši Záruku úspěchu. Garantujeme kontakt s minimálně 10 doporučenými potenciálními partnery. Zdarma prodlužujeme Vaše VIP členství do té doby, dokud nenavážete plnohodnotný kontakt s nejméně 10-ti uživateli be2.
Nenavázala jsem žádný kontakt s uživatele be2 a členství mělo být bezplatně prodlužováno, Domnívám se, že se jedná o podvodné jednání. Přijetí výpovědi bylo potvrzeno, částku však odmítají vrátit s tím, že na to nemám nárok.
vrácení částky 2247 Kč
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitelka využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Platila-li spotřebitelka při nákupu služby přes internet platební kartou, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitelka by měla co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
svou banku jsem kontaktovala, platbu jsem reklamovala, banka vrátila peníze ze svých prostředků a zároveň jsem byla upozorněna, že pokud reklamace nebude shledána platná, danou částku si stáhne zpět.
Obchodník mě okamžitě potom začal zasílat informace, že jsem dlužník a částku bude vymáhat. Podle banky mám prozatím peníze vrácené z jejich prostředků. Na mou argumentaci ohledně informací na stránkách obchodníka nemám žádnou reakci.
Na výše uvedenou adresu v reakci společnosti jsem reagovala, zatím bez vyjádření.
Níže citace ze stránek prodejce ohledně prodlužování VIP členství zdarma:
be2 funguje – protože víte, co získáváte.
Pokud během doby platnosti svého VIP statusu nenavážete kontakt s alespoň 10 uživateli, prodloužíme Váš VIP status zdarma na tak dlouho, dokud se tak nestane.
Jestliže spotřebitelce kromě jiných pochybení společnost neposkytla ani garantovanou službu, nemá na uhrazení poplatku za prodloužení nárok ani dle jí vydaných obchodních podmínek.
Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.