Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#32962Nedoručení balíku ze zahraničí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 hodina 27 minut

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2019, před 6 lety

Anna La

Znění stížnosti

Před 2 měsíci jsem si objednala balík ze zahraničí. Podle sledování zásilek jsem zjistila, že se balík dostal k celnímu odbavení. Čekala jsem na to, až budu kontaktovaná Českou poštou buď dopisem či email (jsem u nich zaregistrovaná). Na místní poště mi řekli, že to někdy trvá i týdny než se balík dostane k odbavení. Čekala jsem měsíc, avšak dneska jsem se dívala na sledování zásilek a k mému překvapení byla zásilka odeslána zpět do země původu.

Tento fakt mě neskutečně irituje, jelikož mezi Českou poštou a mnou nedošlo k jakékoliv formě komunikace. Zavolala jsem tam a bylo mi řečeno, že jsem nestihla balík vyzvednout ve stanovené lhůtě - což se absurdní, protože já vůbec ani nebyla oznámena o tom, že mám nějakou stanovenou lhůtu.

Zavolala jsem na celní odbavení a tam to nechtějí řešit s tím, že jsem byla určitě informována. Opětovně jsem opakovala, že mi nedošla žádná korespondence, ale oni trvají na tom, že jsem dostala dopis na poštu, což je sice hezké, ale jak mám vědět, že mám na poště dopis, když jsem nedostala aspoň lístek do schránky.

Tohle není poprvé a naposledy, co mi Česká pošta takovýmhle způsobem nepříjemnila den. Minule se stalo, že jsem nebyla doma a já řekla panu dodavateli, ať balík uloží na poště a do schránky mi hodí lístek. Pan tak učinil a já druhý den šla na poštu s lístkem. Na poště mi ale řekli, že žádný takový balík není v systému registrovaný a poslali mě pryč. Zkusila jsem druhý den a to mi řekli, že je balik už vyzvednutý. Musela jsem volat depu, kde mi řekli, že nemají tušení, co se děje. Táhlo se to až týden, kdy jsem neustále komunikovala bez odpovědí. Až nakonec pan z depa zavolal na místní poštu a požádal je, ať prohledají sklad (protože mě očividně neposlouchali) a balík tam skutečně byl.

Česká pošta mi takhle už několikrát zkomplikovala dopravu balíků, ale tentokrát to už je moc. Na čelním odbavení mi zkrátka řekli, že to nebudou řešit a že mám kontaktovat prodejce. Prodejce sice odpovídá hned, to ale nemění nic na tom, že svoje objednané zboží už nedostanu (jedná se o výjimečné zboží, které je již vyprodané a nedostupné). Byla mi nabídnuta zpátky moje zaplacená suma, ale bez ceny za doručení, což samo o sobě byla už třetina zaplacené sumy. Nestěžovala bych si, kdyby to byla chyba na mé straně, ale opakuji, že mě Česká pošta nekontaktovala žádným způsobem, nevyzvali mě k doložení dokladů a balík u nich nečinně ležel měsíc.


Požadované řešení

Požadují řešení či aspoň odpověď, která není formou toho, že už s tím nic nenadělají. Chyba je očividně na jejich straně. Jak má člověk vědět, že má přistoupit a doložit doklady, když vás nekontaktují?

Kvůli této celé situaci jsem byla o poměrně velkou částku za dopravu balíku a nejen to, ale o svůj produkt, ke kterému se již nedostanu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2019 11:07, před 6 lety

Podnik je povinen se o doručení prokazatelně pokusit a následně o uložení zásilky informovat. Pokud tak neučiní, je možné podat reklamaci na kterékoli poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Pokud provozovatel poštovních služeb nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.