Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, před časem jsem se zaregistroval u této společnosti. Protože byly služby velice omezené, rozhodl jsem se vyzkoušet aktivaci prémiového členství na 1 měsíc. Stálo mne 149,-. S tímto druhem placení už mám zkušenosti. Předpokládal jsem, že členství mohu kdykoliv bez problému zrušit a když zapomenu, bude mi stržena měsíčně výše zmíněná částka. Zjistil jsem však, že zrušení je uživatelům, dle mého názoru, maximálně zkomplikováno. Také jsem se dozvěděl, že mi byla z účtu touto společností odvedena částka 2247,-. Začal jsem hledat informace na internetu a dozvěděl jsem se, že to není ojedinělý případ. Připravil jsem si výpověď. Jestli správně rozumím, výpověď stačí zaslat s náležitými údaji emailem, nikoliv jako dopis. Zajímalo by mne zda mám nárok na navrácení peněz. Vzhledem k tomu, že jsem se od poskytovatele služby nikde o této částce nedozvěděl. A také jestli je jediná možná obrana proti odvodům blokace platební karty.
Prémiové členství měsíční o výši 149,-
Zrušení prémiového členství, vrácení peněz a kompletní ukončení veškerého kontaktu se společností (žádné další odvody peněz, upomínky apod.).
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com
děkujeme Vám.
Dobrý den,
poslal jsem výpověď, kde jsem požádal o zrušení mého prémiového členství, zrušení účtu, vymazání veškerých dat o mé osobě a zrušení odebírání jakýchkoliv dalších plateb z mého účtu. Také jsem požádal o navrácení peněz protože jsem přesvědčen o nekorektnosti jejich jednání. Bylo mi odpovězeno následující:
""Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Přijali jsme Vaši žádost adresovanou dTest.
Vaše členství bude ukončeno dne 21/08/2019
Vaše Prémiové členství bylo automaticky obnoveno v souladu s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP).
Pro ujištění, abyste o obnovení byly řádně informován/a, byly tyto informace součástí uvítacího emailu i platební stránky. Je nám líto, pokud jste promeškali termín výpovědi.
Pokud si přejete deaktivovat svůj profil, můžete tak učinit kliknutím na "Profil" >> "Nastavení" >> "Deaktivovat".""
Jediné v čem mi tedy vyhověli bylo zrušení prémiového členství. Jak mám tedy vědět, že žádné platby, případně upozornění na zaplacení už nikdy neuvidím? Kromě vybledlého písma u platební brány mi také poslali fotku stránek, která mě má přesvědčit o tom, že jsem byl na podmínky řádně upozorněn(viz příloha). Opravdu se jedná o dostatečné upozornění, nebo mám nárok si částku u banky reklamovat?
Informace poskytované spotřebitelům před uzavřením smlouvy o automatickém prodloužení nejsou dle našeho názoru dostatečné, takže společnost nemá nárok na úhradu poplatku za prodloužení. Jestliže by chtěla jakoukoliv finanční částku vymáhat prostřednictvím exekuce, muselo by nejprve proběhnout soudní řízení a soud by musel rozhodnout ve prospěch společnosti. Předpokladem exekuce je totiž pravomocný rozsudek. Situaci doporučujeme spotřebiteli řešit s bankou prostřednictvím tzv. chargebacku, případně blokací.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.