Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 16.12.2016 jsem podepsal (bohužel) se společností En Trade CZ s.r.o. Jiráskovo náměstí 159/10 Moravská Ostrava, 702 00 Ostrava, IČO 05268478 zapsanou v obchodním rejstříku Krajského soudu Ostrava pod značkou C 66862, smlouvu č.000612 o poskytování služeb v oblasti optimalizace nákladů na pořízení energií (dále jen smlouva), včetně plné moci k tomu, aby uvedená společnost mým jménem vykonávala a to i opakovaně veškeré právní úkony a právní jednání související s procesem volby a změny dodavatele elektřiny a plynu.
V minulých dnech jsem z obchodního rejstříku jsem zjistil, že společnost En Trade CZ s.r.o.byla rozhodnutím valné hromady ze dne 30.1.2019 zrušena s likvidací ke dni 1.2.2019 a k témuž dni byl jmenován likvidátor.
Za současného stavu nevím, jak výše uvedenou smlouvu zrušit. Dopis zaslaný na adresu En Trade CZ s.r.o. nebyl doručen a vrácen poštou zpět, s tím, že adresát na uvedené adrese nesídlí.
Prosím o stanovisko k následujícímu problému.
1. Pozbyla smlouva automaticky ke dni 1.2.2019 z důvodu zrušení společnosti platnost?
2. Je možné, aby smlouvy , které tato společnost uzavřela mohly být převedeny před datem 1.2.2019 na jiný právní subjekt, aniž by o tom druhou stranu informovala?
3. Pokud k převedení smluv na nový právní subjekt došlo, má tento subjekt povinnost tuto novou skutečnost druhé straně oznámit?
O tuto službu již nemám zájem a chci tuto smlouvu zrušit
|
Tweet |
Jestliže je společnost v likvidaci, potom ještě nezanikla. Likvidace slouží právě k vyrovnání majetku a závazků dané společnosti. Společnost zaniká teprve se skončením likvidace.
Co se postoupení smlouvy týče, obecně to možné je. Ze zákona přímo nevyplývá povinnost o tom informovat druhou stranu. Nicméně účinky postoupení smlouvy se pojí se souhlasem druhé strany. Ustanovení § 1897 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, říká, že "Postoupení smlouvy je vůči postoupené straně účinné od jejího souhlasu. Souhlasila-li předem, je postoupení smlouvy vůči postoupené straně účinné okamžikem, kdy jí postupitel postoupení smlouvy oznámí nebo kdy jí postupník postoupení smlouvy prokáže." Spotřebitel tedy musí dát souhlas k postoupení. V případě, že by byl dán již ve smlouvě, musela by to strana oznámit či prokázat.
Lhůta pro odstoupení smluv uzavřených mimo obchodní prostory již uplynula. Z toho důvodu lze smlouvu ukončit výpovědí. Podmínky pro vypovězení se budou řídit podmínkami sjednanými v dané smlouvě.
Jestliže však společnost své povinnosti ze smlouvy neplnila (z podané stížnosti nevyplývá), šlo by namítat, že společnost smlouvu porušila podstatným způsobem a spotřebiteli tak právo na odstoupení náleží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.