Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U prodejce Datart jsem si zakoupil přenosný bluetooth reproduktor Sencor SSS 1050. Po 11 měsících používání došlo k odpadnutí nabíjecího microUSB konektoru a jeho zapadnutí do nitra přístroje. Podotýkám, že jsem tento konektor používal jen k účelu, ke kterému je určen: Zasunutí nabíjecího kabelu před nabíjením a vysunutí kabelu po nabití. Reproduktor jsem tedy u prodejce reklamoval a požadoval opravu. Prodejce reklamaci řádně přijal a odeslal k dovozci FAST ČR k řešení. Od něj se reproduktor vrátil neopraven s vyjádřením že se jedná o mechanické poškození a je možná pouze placená oprava v ceně 150,-Kč. Jsem jednoznačně přesvědčen, že jde o konstrukční vadu. Konektor je k desce s elektronikou jen "přilepen" povrchovou SMD montáží a zároveň je mezera mezi konektorem a tělem reproduktoru, kterým prochází. Tudíž nemá konektor žádnou oporu a i při pouhém zasouvání a vysouvání napájecího kabelu dojde k jeho odpadnutí od desky elektroniky. Nikdy jsem neslyšel o nikom, kdo by měnil třeba mobil kvůli odpadlému konektoru. Sám mám již šest let tablet s tímto konektorem a ten drží, navzdory tomu, že ho nabíjím mnohem častěji než reproduktor. A nabízet v zamítavém stanovisku placenou opravu, která se i s poštovným vyšplhá někde k třem stovkám, když mi ji mohli nabídnout dokud byl reproduktor u nich? To už je výsměch zákazníkovi. Teď je mi jasné, proč prodejní cena reproduktoru klesla časem z tisíce korun na pět stovek. Moc dobře ví, že je to špatně vyrobeno a počítají s tím, že pět stovek nebude nikomu stát za čas a peníze investované do soudního znalce.
Bluetooth reproduktor Sencor SSS 1050
Od dovozce už nic nečekám, snad jen přehodnocení svého přístupu k reklamacím. Pro mne prostě značka Sencor přestala existovat a v životě si už nic od nich nekoupím.
|
Tweet |
Za vady zboží odpovídá prodávající, který je rovněž povinen vyřizovat reklamace. Spotřebitel, který s vyřízením reklamace nesouhlasí by se měl obracet přímo na prodávajícího, nikoliv na servis, který je smluvním partnerem prodejce.
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.