Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
přítelkyně si u společnosti o2 už před pěti lety zařídila internet. Když jsem nyní zjišťoval proč jí internet jede tak neuvěřitelně pomalu i když je internet inzerován jako 20MB/s, zjistil jsem že má reálně 7MB/s. Vím, že 20 je inzerovaná maximalní rychlost, ale rychlost pod 50% (přes 8MB/S to nikdy nejde) se mi zdá opravdu malá. Když jsme to chtěli řešit přestoupením ke konkurenci volali přítelkyni a ptali se jí co je za problém. Bohužel během tohoto hovoru řekli že větší rychlost dokážou pouze když si zaplatíme modem za 2000. Nakonec jí nabídli slevu kterou bude mít garantovanou po 24 měsíců. Čímž se stalo to že se nám z internetu bez závazku stal internet na 24 měsíců. Smlouvu o této změně zaslali do služby "Moje O2" do které jsme neměli přístup. Když jsme po měsíci volali a řekli že bychom chtěli odstoupit řekli nám že nic zrušit bez sankcí nemůžeme protože máme úvazek na 24 měsíců. poté jsme si zařídili vstup do služby "Moje O2" zajistili. Samozřejmě smlouva o závazku tam byla. Reklamaci na objednávku neuznali protože bylo prý jasně slyšet že se jedná o úvazek na 24 měsíců a do 14 dnů jsme neodstoupili. Reklamaci na rychlost neuznali protože podle nich bez nového modemu rychlosti dosáhnout nelze (technik mi dokonce řekl že někteří lidé mají ještě méně. Jsem opravdu zklamaný, že se takhle chovají k zákaznici která je u nich přes 5 let a zneužívali její nevědomosti. Gratuluji vám O2 získáte od nás 1800Kč za předčasné odstoupení od smlouvy, ale ztratili jste potencionální zákazníky. Mějte na paměti, že každého budu vždy upozorňovat na to co jste schopni udělat i svým stávajícím zákazníkům.
O2 internet v pevném místě optimal HD
Řešení neexistuje jsem tak znechucen že mě žádná nabídka od O2 neuspokojí a O2 nás bez sankcí nepustí. Jen bych chtěl společnost požádat, aby přemýšlela nad svojí politikou péče o zákazníky. Protože místo toho, aby nám vyhověli a my se k nim někdy rádi vrátili, ztratili dva potencionální zákazníky. Třeba bude moje zkušenost s O2 někomu prospěšná a zjistí věci dřív než bude muset platit pokutu za předčasné odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo smlouvu vypovědět, v takovém případě však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má poskytovatel služby právo požadovat úhradu až jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, avšak za předpokladu, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou. Výpověď se dále bude řídit uzavřenou smlouvou, kde musí být mimo jiné uvedena také výpovědní doba. Délka výpovědní doby by měla být upravena ve všeobecných obchodních podmínkách, se kterými spotřebitel při uzavírání smlouvy vyslovil souhlas.
Jednostranné předčasné ukončení smlouvy (výpověď) musí umožňovat poskytovatel internetu v obchodních podmínkách (dále jen "VOP"). Případně je možné se domluvit na ukončení smlouvy dohodou, tedy souhlasný dvoustranný projev vůle, podmínky tohoto ukončení budou stanoveny v dohodě samotné.
Dobrý den pane Baráku,
díky za Váš podnět. Dostupnost internetového připojení na jednotlivých přípojkách je různá, záleží totiž na mnoha faktorech - např. na vzdálenosti od ústředny, útlumu, kvalitě kabeláže a podobně.
Služba je konfigurována na nejvyšší možný rychlostní profil zařízení DSLAM dostupný pro zákazníka s ohledem na kvalitu přípojného vedení a sjednaný tarif služby. Dle kontroly je maximální dostupná rychlost na Vaší přípojce až 8 Mb/s.
V případě, že se rozhodnete Vaše internetové připojení zrušit, bude Vaše rozhodnutí respektovat. V daném případě ale je potřeba uhradit i smluvní pokutu za předčasné ukončení služby, která činí součet 1/5 měsíčních poplatků, které zbývají do konce závazku.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
Informaci o tom že na naší přípojce je maximalní rychlost 8 Mb/s jsem se dozvěděl až při reklamaci rychlosti od technika. Když víte, že nemůžete poskytovat ani polovinu bežné rychlosti měli byste o tom informovat zákazníka předem a nejlépe to napsat i do smlouvy. Možná byste se měli ujistit že zákazník opravdu smlovu dostal a ví, že vůbce nějakou podepsal. Když odesíláte veškeré faktury na mail a smlouvu pošlete do služby "Moje O2" kam se nikdo nedívá, nepřijde mi to jako korektní postup. Toto jsou věci které vám neukládá zákon, ale myslím že by nebylo vůbec od věci jednu z nich začít dělat.
Krom toho máte v ceníku, část 15.
"15 Speciální ustanovení o vadách služby Internetu v pevném místě a odpovědnosti za ně
Vadou služby je změna výkonu služby spočívající v poklesu rychlosti stahování či odesílání pod 50 % běžně dostupné
rychlosti stahování či odesílání, a to po souvislou dobu delší než 30 minut (velká trvající odchylka) nebo během jedné
hodiny alespoň třikrát po souvislou dobu delší než 1 minuta (velká opakující se odchylka).
Velké odchylky od inzerované rychlosti stahování nebo odesílání mohu mít za následek zpomalení a v extrémním případě až
zastavení přístupu k internetu. To se projeví zhoršením kvality streamovaného videa ve vysokém rozlišení, delší dobou odezvy,
pozdější aktualizací či delší dobou stahování nebo odesílání dat v aplikacích a službách, které využívají internet, a v nejhorším
případě až nefunkčností takových aplikací a služeb.
Pro zjišťování výkonu služby a jejích vad je rozhodné měření mezi koncovým telekomunikačním zařízením a přístupovým
bodem k síti internet, a to na transportní vrstvě TCP/IP modelu.
Pokud účastník zjistí aktuální změnu výkonu služby, která by mohla zakládat její vadu, má právo podat reklamaci kvality
služby, a to nejpozději do dvou měsíců ode dne výskytu vady. V případě, že se nejedná o výpadek či odstávku služby, které
zná O2 z vlastních provozních údajů a o nichž informuje hlášením na bezplatné lince 800 184 084, je pro zabezpečení práv
účastníka z odpovědnosti za vady nezbytné, aby v době trvání změny výkonu služby ohlásil poruchu na lince 800 184 084,
aby O2 mohla provést včasné měření aktuálního výkonu služby.
V případě, že O2 v rámci šetření reklamace shledá reklamaci oprávněnou, vadu odstraní, je-li odstranitelná, a do jednoho
měsíce od vyřízení reklamace vrátí účastníkovi částky zaplacené za reklamované služby. V případě, že je vada neodstranitelná,
má účastník i O2 právo odstoupit od smlouvy, pokud prokazatelně doručí oznámení o odstoupení druhé straně smlouvy nejpozději do třiceti dnů od doručení oznámení o vyřízení reklamace účastníkovi. Smlouva zanikne doručením oznámení o
odstoupení druhé straně smlouvy."
Dále se v ceníku dočtete, "bežná rychlost" pro optimal HD je 16Mb/s. Výborná část která nic neznamená, takto pomalý internet je tam od začátku, takže jsem nedal vědět do dvou měsíců od výskytu vady. Nakonce to není ani vada protože je to způsobeno nekompatibilním modemem, který jste ale instalovali vy před pěti lety. Za mě nedodržujete co jste slíbili už od začátku. Samozřejmě že zaplatím 1/5 měsíčních poplatků za zrušení smlouvy, kterou jste s námi uzavřeli před 2 měsíci.
Chtěl bych ještě znát vaše vyjádření na odstavec 15 protože jsem v ceníku nic o tom pro jaké technologie tato "bežná rychlost" platí nenašel.
S pozdravem
Pavel Barák
Dobrý den pane Baráku,
tarif O2 Internet Optimal HD nabízí rychlost až 20 Mb/s za předpokladu, že je tato rychlost dostupná na Vaší přípojce.
Před podpisem dokumentu se s ním může zákazník seznámit a případně se doptat na informace, které mu nejsou z dokumentu patrné. MojeO2 slouží v tomto případě jako archív podepsaných dokumentů.
Jak jsem Vás již informovali, na Vaši přípojce s ADSL technologií není možné využívat vyšší rychlost než 8 Mb/s. Vyšší rychlosti by bylo možné dosáhnout s VDSL modemem.
Běžnou rychlostí pro Internet Optimal HD 16 Mb/s je v tomto případě bráno připojení po VDSL technologii.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
Mohl bych vás prosím poprosit o přesné znění, nebo alespoň jak jste dosšel k tomu že že rychlost 16Mb/s je bráno pro technologii VDSL. Chtěl bych prosím jasné znění z vašeho ceníku nebo jiných dokumentů které jsou dostupné. Vaše tvrzení že bežná rychlost 16Mb/s je bráno pro připojení vdsl technoligii mi nepřijde dostatečné. Rychlost se sice odvíjí od:
12 Faktory ovlivňující rychlost připojení jsou zejména:
• zvolený tarif či služba
• zařízení (modem), které k připojení používáte a jeho poloha
• sdílení kapacity současným připojením více koncových zařízení
• sdílení kapacity sítě více účastníky, a to až do výše maximálního poměru agregace
• souběžný provoz jiné služby elektronických komunikací na přípojném vedení, na kterém je poskytována služba
prostřednictvím pevné sítě, např. Digitální televize O2 TV
• obsah cílového požadavku účastníka v síti Internet a další faktory sítě Internet stojící mimo vliv O2.
• kvalita a konfigurace účastníkova počítače nebo jiného zobrazovacího zařízení
To přece, ale neznamená že bežná rychlost platí poze pro technologii vdsl. Krom toho ten modem jste instalovali vy před pěti lety. To znamená že jste instalovali modem který neumožňuje rychlost připojení kterou inzerujete? Stále vám to nepřijde zvláštní. Která tedy rychlost by znamenala vadu pro technologii adsl? Nikde toto nemáte zapsáno.
Dále nová smlouva, která vznikla po zlevnění našich služeb o 40 kč vznikla po telefonu a smlouvu jste poslali do služby "Moje O2" nikoliv na email kam se zasílají všechny faktury. Nepřijde mi korektní že posíláte něco tak důležitého jako smlouvu, do míst kam nemá zákazník přístupa kam ani nikdy přistoupit nepotřeboval. O vzniku této smlouvy jsme tedy neměli povědomí až do chvíle než jsme u vás chtěli zrušit službu o které jsme si mysleli že je bez závazku(do té doby byla).
S pozdravem
Pavel Barák
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat. Z naší strany dodáváme, že společnost by měla o základních technických parametrech služby jednoznačně a srozumitelně informovat zákazníka. Pouhý odkaz na ceník a podobné dokumenty často není dostačující.
Hezký den pane Baráku,
rozsah rychlostních profilů je uveden v tomto dokumentu - https://1url.cz/VMDFY - na druhé straně.
V současné době nabízíme při aktivaci služby po metalické kabeláži výhradně technologii VDSL, ke které dodáváme VDSL modem, proto jsou v Ceníku uvedené hodnoty vztaženy pro VDSL.
Ve zmíněných faktorech, které ovlivňují rychlost připojení je ve druhém bodě uveden právě modem. Musím konstatovat, že rychlost zvoleného tarifu a modemu odpovídá parametrům služby.
Není-li u konkrétního tarifu v tomto ceníku uvedeno jinak, činí minimální rychlost u všech tarifů 16 kb/s.
Již jsem Vás informoval, že MojeO2 slouží zároveň jako archivní místo pro dokumenty. Záleží jen na rozhodnutí majitele služby, zda bude danou funkcionalitu využívat nebo ne.
Majitelka služby byla o nastavení nového závazku v telefonickém rozhovoru informována a souhlasila s ním.
S přáním pěkného dne
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
Takže si udělám malou rekapitulaci.
Změnili jste nám smlouvu slovíčkařením v telefonním rozhovoru. Novou smlouvu kterou máte ze zákona poslat elektronicky nebo poštou jste zaslali do služby "MojeO2", kam jsme neměli v té době přístup a tudíž jsme o ní nevěděli a nemohli se odvolat.
Smlouva je nadepsána s názvem služby Optimal HD, ale platí pro ni rychlosti služby s názvem optimal +. Pořád dokola mi předkládáte minimální rychlost 16kb/s, ale já se bavím o běžné rychlosti, která když padne pod 50% jedná se o vadu služby a je pro Optimal HD 16Mb/s.
Nemůžeme přece platit za službu optimal HD a dostávat jinou, kterou už ani nenabízíte.
A teď budeme muset zaplatit za předčasné ukončení služby, kterou nám nedodáváte.
Hezký den pane Baráku,
je mi líto, ale netuším, co považujete za slovíčkaření. Majitelka souhlasila s úpravou ceny a nastavením nového závazku, k této změně byl dokument zarchivován v MojeO2.
V dnešní době již nabízíme služby pod jinými názvy, v předešlé reakci jsem Vám zasílal rozsah rychlostních profilů ke zřizované službě.
Můžete mi prosím doplnit informaci, jakou rychlost jste naměřil před posledním sjednáním závazku?
Smluvní pokuta se platí za předčasné ukončení služby na základě přání majitele služby, kdy není dodržen sjednaný závazek.
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
před posledním sjednáním závazku byla rychlost 7Mb/s. Majitelka souhlasila s úpravou ceny a její garancí že se nezmění na 24 měsíců. Chápu garance na 24 měsíců je pro vás automaticky závazek na 24 měsíců(To je pro mě slovíčkaření). Stále mě vadí to, že jste neposlali novou smlouvu poštou nebo na mail kam posílate faktury. Kdybychom smlouvu viděli nebo o ní měli alespoň povědomí tak bychom se do 14 dní ozvali a odstoupili. Takhle jsem se to dozvěděli pozdě až ve chvíli kdy jsem chtěli službu zrušit.
Chápu že se musíte chránit aby vám každý neodstupoval od smlouvy jen tak, ale takhle poptahovat někoho kdo je u vás pět let mi nepřijde fér. Krom toho že se změnou služby nezměnilo nic kromě toho že jste nám ze smlouvy bez závazku udělali závazek na 24 měsíců. Takže jste s tím neměli ani žádné náklady.
Pavel Barák
Hezký den pane Baráku,
platná legislativa neupravuje povinnost zasílat dokumenty poštou ani emailem.
V telefonickém rozhovoru majitelka s nastavením závazku souhlasila a nesouhlas se závazkem byl již řešen v rámci reklamace.
Nerozumím Vašemu výroku o popotahování - zákazník má možnost službu předčasně zrušit a v případě, že je ke službě sjednán závazkem, je pak potřeba uhradit smluvní pokutu za nedodržení závazku.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
Platná legislativa ale určuje že se od smlouvy můžeme odvolat do 14 dnů jakmile nam bude doručena v elektronické nebo písemné podobě. Jelikož jste smlouvu umístili do míst do kterých jsme neměli přístup, nepovažuji to za korektní doručení. Popotahováním mám na mysli to že po nás chcete smluvní pokutu za nedodržení smluvních podmínek smlouvy o které jsme nevěděli.
Pěkný den pane Baráku,
O2 zákazníky nenutí, aby si zřizovali povinně přístupy do O2, ale snažíme se výhody aplikace MojeO2 prezentovat.
Opakovaně musím odmítnout Vaše tvrzení, že majitelka o závazku nevěděla - viz řešená reklamace na tuto problematiku. Je mi líto, že pro Vás nemám příznivější informace, ale v případě, že se majitelka pro zrušení služeb rozhodně, je v tomto případě vystavení smluvní pokuty oprávněné.
Děkuji za pochopení.
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
A já vám opakovaně říkám že je vaší povinností zaslat jakoukoliv změnu smlouvy v elektronické nebo písemné podobě. Potom má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí tohoto dokumentu. Tuto povinnost jste splnili tím že jste poslali smlouvu do míst kam jsme neměli přístup. Tím pádem jsme se mohli odvolat ve chvíli kdy jsme získali přístup do služby moje O2 a tím i smlouvu. In pádem by pro nás datum prijeti smlouvy a tedy počáteční datum pro lhůtu 14 dnů je den kdy jsme získali přístup do služby moje O2.
V případě smluv uzavíraných distančním způsobem, tj. i u smluv uzavíraných po telefonu, musí podnikatel podle § 1822 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vydat spotřebiteli bezprostředně po uzavření smlouvy alespoň jedno její vyhotovení.
Dle komentářové literatury nelze při zohlednění smyslu a účelu ustanovení konstatovat, že se tato povinnost vztahuje pouze na písemně uzavírané smlouvy. Povinnost dopadá na všechny případy uzavírání smluv mimo obchodní prostory a distančním způsobem bez ohledu na to, zda písemná či textová forma smlouvy vzniká. Jde tak o povinnost předat spotřebiteli minimálně v textové podobě potvrzení o uzavření smlouvy, a to včetně celého znění smlouvy.
Pokud tedy došlo k uzavření smlouvy po telefonu, bylo povinností společnosti předat spotřebitelce přinejmenším smlouvu v textové podobě, z níž by vyplývaly všechny zákonné náležitosti jako práva spotřebitele v dané situaci. Splnění této povinnosti nelze dle našeho názoru nahradit tím, že společnost "archivuje" dokumenty do nějaké internetové aplikace, kam ani nemusí mít zákazník přístup.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Hezký den pane Baráku,
díky za Váš komentář, ale stále nerozumím tomu, proti čemu jste se chtěl odvolávat. Majitelka byla o závazku a ceně informována řádně.
V daném případě předám Váš podnět kolegům z oddělení stížností, kteří majitelce zašlou vyjádření v co nejkratší možné době.
S přáním úspěšného týdne
Dobrý den,
Omlouvám se že jsem se nevyjádřil jasně. Problémů které si myslím, že máme s vámi dodávanou službou je více. Ty už teď řešit nebudu. Řeknu vám to tedy co nejjednodušeji co půjde.
Chceme od vás odejít a nechceme platit smluvní pokutu.
Závazek, o kterém podle vás byla majitelka řádně informována nechceme. Chceme zpět internet bez závazku který jsme měli ještě v březnu tohoto roku.
Vaší povinností ze zákona je doručit plné znění nové smlouvy nebo jakékoliv změny smlouvy v textové podobě. Od tohoto převzetí máme 14 dní na odstoupení od smlouvy bez sankce. Jelikož jste dokument umístili někam kam jsme neměli přístup, považuji počátek 14 denní lhůty na den kdy jsme k tomuto dokumentu přístup získali.
To že nechceme závazek jsme řešili 10.5. , registraci do Moje O2 jsme získali 3.5.
Pokud by jste dokument poslali na mail kam posíláte faktury, nemuseli jsme tuto záležitost vůbec řešit a my bychom odstoupili okamžitě v zákonné lhůtě.
Hezký den pane Baráku,
na základě podané výpovědi bylo Vaše připojení zrušeno a byla vystavena smluvní pokuta.
Pokud tedy byla majitelka informována o sjednání nového závazku, se kterým souhlasila, proč nevyužila možnosti do 14 dnů od změny odstoupit?
Podnět s doručením dokument pouze do MojeO2 je již v řešení specialistů, kteří budou majitelku informovat o výsledku.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
my jsme výpověď nepodávali, řešili jsme s vaším oddělením že chceme odstoupit bez sankce, protože nám nedodáváte dostatečnou rychlost.(Odstoupit od smlouvy jsme podle vás nemohli protože to bylo více než 14 dní). Požadavek na zrušení služby se nám objevil v mojeO2 i když jsme nežádali o zrušení se sankcí. Internet jste nám zrušili ke 2.6 a dnes jsem volali že internet potřebujeme a o zrušení si nežádali. Neuvědomili jsme si totiž že nám dáte 15 dní na odvolání zrušení služby, ale službu nám zrušíte už za 7 dní.
Podle vás byla majitelka informována. Já vám říkám, že si majitelka neuvědomila že sjednává nový závazek a dozvěděla se to až po dalším telefonickém rozhovoru, který byl už měsíc po sjednání nového závazku. Sdělili jste nám že smlouva byla zaslána do mojeo2, kam jsme v té době neměli přístup. Po přístupu do moje o2 jsme řešili že chceme odstoupit od smlouvy stran pomalé rychlosti. Protože jste nám sdělili že na odstoupení do 14 dnů už nemáme nárok.
Velice vám děkuji že jste zaslal podnět o doručení pouze do Mojeo2 specialistům. Zajímalo by mě jaký bude výsledek.
S pozdravem
Pavel Barák
Dobrý den pane Baráku,
v databázi eviduji požadavek na zrušení z data 3.5.2019. Kolegové se pokoušeli majitelku kontaktovat, ale bohužel nebyli úspěšní. Z tohoto důvodu Vám bylo 27.5.2019 zasláno potvrzení o ukončení služby. Jelikož byl sjednán závazek k rušené službě, se kterým majitelka souhlasila, nelze zrušit služby bez sankce.
Rychlost Vašeho připojení se novým závazkem neměnila, tuto problematiku již považuji za vyřešenou.
Mrzí mě, pokud si majitelka vyložila poskytnuté informace nesprávně.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den,
Už po několikáté vám říkám že je naším právem odstoupit od smlouvy bez sankcí do 14 dní.
Tato lhůta se nepočítá od data sjednání závazku, ale od data kdy budem informováni o možnosti o možnosti odstoupit do 14 dnů a bude nám doručen formulář pro odstoupení. Ten jsme neměli dokud jsme si nesjednali přístup do moje O2. Tím pádem je datum od kterého se počítá 14 dnů 3.5 kdy jsme získali do moje O2 přístup a tím i smlouvu v textové podobě spolu s formulářem pro odstoupení.
Vaší zákonnou povinností je informovat nás o možnosti do 14 dnů odstoupit a dát nám formulář k tomu určený. Pokud jste tak neučinili může se lhůta prodloužit až na rok a 14 dní od vzniku smlouvy. Protože jste smlouvu i s formulářem umístili do míst kam jsme neměli přístup považoval bych tedy datum 3.5 za počátek 14 denní lhůty.
Znovu opakuji že pokud by jste smlouvu zaslali korektní cestou, odstoupili bychom okamžitě.
Krásný den pane Baráku,
díky za Váš názor. Rozhodnutí o tom, zda v daném případě budete či nebudete využívat MojeO2, to záleží na majitelce a její rozhodnutí respektujeme.
V tuto chvíli Vám doporučím vyčkat, než bude majitelka o dořešení podnětu informována a poskytne Vám bližší informace.
S pozdravem
Ing. Václav Pospíchal
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.