Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:787
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:7
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#33036Kontaktní centrum odmítá odstoupení od smlouvy a vyžaduje odeslání k reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2019, před 6 lety

Zdeněk Herman

Znění stížnosti

V Lidl eshopu jsme zakoupili mixér, který má 6 rychlostních stupňů. Když jsme jej zapojili, zjistili jsme, že funguje jen jeden z těchto stupňů (nejrychleší). Při přepnutí na jakýkoliv jiný mixér nic nedělá.

Zboží jsme chtěli v zákonné 14 denní lhůtě vrátit, odstoupit od smlouvy. Nicméně nám chyběl štítek pro zpětné odeslání a proto jsme kontaktovali zákaznické centrum s žádostí o jeho poslání, abychom jej mohli doma vytisknout.

Operátoři zákaznického centra nás však místo toho vyzvali, abychom dali souhlas "s předáním Vašich kontaktních údajů a dotazu na dodavatele".

Toto jsme odmítli s tím, že chceme pouze odstoupit od smlouvy v zákonné 14 denní lhůtě.

Z Lidlu na to přišla odpověď "V případě, že je výrobek nefunkční, není možné řešit vrácení zboží. Nyní je nutné zboží reklamovat."

To je dle mého uvádění spotřebitele v omyl.


Produkt

SILVERCREST® Ruční mixér 2 v 1 SHMM 350 A1


Požadované řešení

Mixér by nám plně vyhovoval, kdyby měl funkčních 6 rychlostních stupňů. Ale nechceme jej reklamovat, protože v tom případě bychom byly měsíc bez jakéhokoliv mixéru. Jako preferovaná varianta se jeví odstoupení od smlouvy (kterou z neznámeho důvodu zákaznické centrum odmítá) a posléze zakoupit nový mixér, který již (doufejme) bude v pořádku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2019 13:52, před 6 lety

Prodávající odpovídá za to, že spotřebiteli dodá bezvadné zboží. Pokud má zboží vadu, vzniká spotřebiteli nárok zboží reklamovat. Porušením povinnosti prodejce dodat bezvadné zboží však nemůže být zasaženo spotřebitelovo právo na odstoupení od smlouvy dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je tedy na spotřebitelově rozhodnutí, zda se rozhodne uplatnit reklamaci, či od smlouvy odstoupí dle § 1829 občanského zákoníku.

Vzor odstoupení od smlouvy a bližší informace jsou k nalezení zde: https://www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.6.2019 16:59, před 6 lety

Dobrý den, pane Hermane,

taková zkušenost nás mrzí a za vadný výrobek prosím přijměte naši omluvu. Rádi bychom Váš podnět postoupili na kolegy, kteří se reklamací a objednávkami zabývají. Proto ale musíme znát číslo Vaší objednávky. Jakmile nám jej pošlete, zaurgujeme podnět u kolegů, kteří se Vám co nejdříve ozvou.

Děkujeme za pochopení, s pozdravem

Lidl Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
5.6.2019 17:15, před 6 lety


Zdeněk Herman

Hodnocení:

Komentář: Spojil jsem se telefonicky se zákaznickou podporou, která uznala oprávněnost mého požadavku a problém se vyřešil. Jen nechápu, proč to nešlo po mailu a proč jsem mailem dostával zavádějící informace, když jsem uvedl všechny relevantní skutečnosti.