Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dobrý den.
Dnes 28.5. 2019 ve 14:16 hodin jsem nastupovala na zastávce Šaldovo náměstí do autobusu linky číslo 12 směr Pavlovice. Číslo autobusu bylo 705.
Nástup probíhal poněkud neobvykle. Řidič zastavil autobus mimo zastávku za dalším autobusem a otevřel dveře. Ze zastávky nebyl vidět. Po té, co jsem si ho všimla i s ostatními lidmi, jsem se k autobusu rozeběhla i s kočárkem. Cestující začali honem nastupovat předními dveřmi a já se hnala ke dveřím určeným k nástupu s kočárkem. Trvalo mi to cca o 5 vteřin déle, než nastoupil poslední cestující předem a tak se netrpělivý řidič rozhodl zavřít dveře zrovna ve chvíli, kdy jsem nastupovala a okamžitě se rozjel. Dveře mne praštily do ramene a kočárek jsem nestihla umístit a natož zajistit, tak jsem s ním v autobusu balancovala, dokud řidič nezastavil na semaforu. Na zastávce už ani nezastavil, tu projel. Na mou hlasitě vyřčenou větu "jestli si dělá srandu" nereagoval. (a věřím, že ji slyšel, když se otočili lidé i z předních sedadel.)
Naštěstí se, krom naraženého ramene nic nestalo, ale při představě, že mohlo vše dopadnout mnohem hůř, bych byla ráda, kdyby byl řidič poučen o bezpečnosti cestujících. To, že ohrozil zdarví dítětě a jeho matky se mi zdá být dost pádným důvodem řidiče alespoň pokárat, aby se pro příště nic takového nestalo jiným cestujícím, kteří by takové štěstí už mít nemuseli.
Děkuji za vyřízení.
S pozdravem
Šárka Schovánková
Ponaučení zaměstnance o bezpečnosti cestujících
|
Tweet |
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním a bezpečném chování zaměstnanců k pasažerům a plnění jejich pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.