Společnost


ČESKÝ MINCOVNÍ OBCHOD

Počet nahlášených stížností:76
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 27 stížnostech.

#33043Zasílání neobjednaného zboží a reklamních materiálů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2019, před 6 lety

Vladimír Krejčí

Znění stížnosti

Koncem dubna 2019 jsem obdržel v obálce dvě velké neobjednané medaile. Protože jsem zásilku již otevřel,peněžní částku jsem uhradil, a medaile jsem si ponechal. 13.5.mi přišla opět obálka s neobjednanými medailemi. Ihned jsem ji z pošty poslal zpět jako neobjednané zboží. 15.5.2019 jsem poslal na adresu ČMO v Plzni dopis (bohužel ne doporučeně) se žádostí, aby mne již neobtěžovali neobjednaným zbožím ani reklamními nabídkami a aby mne vyřadili z jejich databáze s dovětkem, že v případě, že nebudou respektovat mé požadavky, budu nucen obrátit se na ČOI jako dozorový orgán. Reakcí ČMO bylo, že mi přišly nejen dva reklamní materiály s nabídkou zboží, ale i ( v pořadí třetí) obálka s neobjednanými medailemi, kterou však na poštovním úřadě v Ostravě Porubě odmítli poslat zpět jako neobjednané zboží. Prosím o řešení této mé oprávněné stížnosti na ČMO. S pozdravem Vladimír Krejčí


Požadované řešení

prověření činnosti Českého mincovního obchodu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2019 22:32, před 6 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.

Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.5.2019 10:26, před 6 lety

Místo: Plzeň
Datum: 29.5.2019
Zákaznické číslo: 1126857



Vážený pane Krejčí,

srdečně děkujeme za Vaši informaci, na kterou rádi odpovídáme.

Vaše první objdnváky proběhla dne 24.4.2019 na předplatbu, jednalo se o zboží „ Zakladatelé Československa“ a nabídka byl včetně sběratelského servisu. Uhrazením celé pohledávky k fa č. 9, které se objednávka týkala Vám každých 21 dní začalo odcházet zboží.

Pokud si výrobek objednáte včetně „sběratelského servisu“ (viz obchodní podmínky), znamená to, že Vám budou automaticky zasílány další výrobky z této série. K ušetření poštovného a balného obsahuje Vaše první zásilka i další exemplář ze sbírky. V případě, že si nepřejete aktivaci "sběratelského servisu", máte možnost u písemných objednávek využít vyškrtnutí a u telefonické objednávky výslovný nesouhlas.

Dodávky v rámci "sběratelského servisu" obdržíte každé tři týdny. Dodací lhůtu a hodnotu jednotlivých zásilek Vám můžeme individuálně dle Vašeho přání upravit.

Mezitím jste poslal ještě písemnou objednávku na zboží „Karel IV“, jejíž kopii Vám zasíláme v příloze, kde byl taktéž potvrzen sběratelský servis, toto zboží k fa č. 10 se nám obratem vrátilo zpět, a edice tak byla ihned ukončena.

Dne 13.5.2019 jsme tedy odeslal i další zboží k fa č. 11, které se vztahovalo k edici z fa č. 9 a Váš dopis o ukončení jsme registrovali 15.5.2019, takže se Váš požadavek protnul s odesláním fa č. 11. Odpověď na tento dopis jsme Vám zaslali dne 23.5.2019.

K dnešnímu dni je vše ukončeno, neregistrujeme, žádnou nevyřízenou objednávku ani otevřenou edici.

Zboží k fa č. 11 lze vrátit zpět do 21 dní od obdržení, nechápeme postup české pošty, která nechtěla vrátit neotevřenou zásilku k této faktuře, což je její povinností.

S pozdravem a přáním pěkného dne

Váš zákaznický servis

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2019 05:26, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.7.2019 09:18, před 5 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.