Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Před několika měsíci jsem zde psal stížnost:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/28978/
Nyní opět stejný stav. Použitý již třetí modem ( ten co byl v první stížnosti reklamován a techniky prohlášen že je v pořádku ).
Několik týdnů zpět opět postupně začaly výpadky internetu a TV ( televize zamrzá a internet vypadne na desítky sekund ).
Opět nevím jestli je to modemem a nebo sítí.
Tyto problémy nastaly poprvé loni v listopadu, kdy nedaleko od nás byl přerušen telefonní kabel. O2 tvrdí, že problém je s koncovým zařízením (modemem). Ale modem byl po neuznané reklamaci deklarován že je v pořádku.
Nalezení a odstranění závady. Pokud je vadný modem výměna modemu ( modem by měl být v záruce ).
|
Tweet |
Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Zákazník by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se zákazník do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den,
velice mě mrzí, že se potíže znovu objevily. Předala jsem celý popis potíží naším technikům, kteří připojení znovu blíže prověří a budou vás poté kontaktovat na telefonním čísle, které u nás máte uvedeno jako kontaktní.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Technik provedl proměření a přepojení na jiný slot. Bohužel výpadky se opakují i nadále. Částečně může být problém s modemem (dle dostupných informací je tento typ modemu nespolehlivý a poruchový ), ale technici O2 již v prosinci modem proměřili a prohlásili, že je bez poruchy. Dále technik doporučil vyměnit část sítě od rozbočovače po modem, ale dodnes se nikdo neozval. Ale velká část problému bude v samotné síti, protože nejvíce problémů a výpadků se vyskytuje od 21.00h, což nemůže být jen modemem a kouskem kabelu od přípojky po modem, ale problém musí být jinde.
Konzultoval jsem možnost přepojení na rychlejší internet, což mi nebylo doporučeno, protože O2 poskytuje rychlejší internet jen do vzdálenosti ústředny 800m a u nás je kolem 900m.
Bylo by dobré, aby O2 už konečně převzala zodpovědnost za nekvalitní služby, které poskytuje. Prakticky půl roku máme poruchové připojení a není možné se dobrat nějakého konce.
Hezký den,
je mi líto, pokud přepojení vaši přípojky na ústředně nepřineslo požadovaný výsledek. Vaše připojení jsem předala k opětovnému řešení technikům, budou vás tak znovu kontaktovat a dohodnou se s vámi na dalším postupu.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Na základě předchozí komunikace jsme byli telefonicky kontaktováni a byla dohodnuta návštěva technika a přesíťování rozvodů po modem. Toto přesíťování proběhlo a většina problémů se odstranila. Přetrvávají pouze problémy s vypadáváním wifi což bude problém modemu. Modem byl na podzim na reklamaci a byl vrácen bez nalezení chyb. Modem je ještě pořád v záruce, ale nevím jak prokázat že je vadný a jestli ho znovu reklamovat, když už jednou byl proměřován? Zjišťoval jsem si informace o tomto typu modemu a podle dostupných informací to byly předražené a poruchové přístroje.
Vady zařízení bohužel nelze řádně řešit jinak než prostřednictvím reklamace. Spotřebiteli doporučujeme spolu s reklamací dodat společnosti také video, z něhož bude jasně patrné, jak se vada projevuje. Pokud i přesto společnost reklamaci nevyhoví, může spotřebitel rozhodnutí rozporovat. Ideální je v případě neshody využít také znalecký posudek. Pokud vyjde ve prospěch spotřebitele, takže bude reklamace oprávněná, bude mít spotřebitel dle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nárok na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, tedy i na proplacení znalečného.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Hezký den,
jsem ráda, že byly potíže odstraněné, i přestože mne mrzí, že WIFI stále z vašeho pohledu nefunguje zcela spolehlivě. Toto je však už skutečně záležitost modemu.
Často jsou potíže s WIFI způsobené jen vnějšími vlivy, kterým je také např. rušení dalšími připojeními z okolí, v tomto případě obvykle pomůže změna nastavení kanálu WIFI, u vaše modemu se k této konfiguraci dostanete tak. že se přihlásíte do modemu podle návodu zde: https://tinyurl.com/y45sa9je, nicméně v dalším kroku zvolíte v dolní části stránky Pokročilé nastavení - Pokročilé nastavení - Bezdrátová síť (Wireless). Pro každou frekvenci je zapotřebí samostatná konfigurace, tudíž nejprve zvolíte 2,4 GHz - Advanced/Pokročilé a změníte kanál/channel z Auto postupně na každý další a vyzkoušíte, který vám bude fungovat nejlépe.
Stejně pak můžete postupovat v záložce 5 GHz, je jen zapotřebí brát v potaz, že WIFI na této frekvenci bude mít vždy menší dosah než na frekvenci 2,4 GHz.
S pozdravem
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.