Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33053Neoprávněné uložení pokuty nezletilým a nevhodné chování průvodčího

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2019, před 6 lety

Šárka Kodýmová

Znění stížnosti

Vážení,

podáváme stížnost na průvodčího rychlíku R707 Vltava ze dne 18.5.2019, trasa Praha hl. nádraží - České Budějovice, odjezd 8:31, příjezd 10:58, za neoprávněné uložení pokuty dvěma dvanáctiletým nezletilým žákům, kteří dali nohu na sedadlo.

Průvodčí ihned bez upozornění pedagogického dozoru žáky pod pohrůžkou pokuty 1000,- Kč pokutoval částkou 400,- Kč. Ihned po rozhovoru s žáky jsme s kolegou zkontrolovali sedadla. Nedošlo ani k poškození, ani ke znečištění sedadla, tzn. nedošlo k porušení přepravních podmínek, viz Kapitola 11 Smluvních přepravních podmínek pro veřejnou drážní osobní dopravu.

Zároveň podáváme stížnost na chování průvodčího, který se v osobním rozhovoru, kdy jsme jako pedagogický doprovod požadovali vysvětlení situace, choval neslušně, nekorektně, nezdvořile, v nepřátelském duchu a zvyšoval na nás hlas.

Žádáme o důkladné prošetření stížnosti a o informace o výsledcích šetření.


Gymnázium, Český Krumlov
Mgr. Šárka Kodýmová

Ing. Milan Macas MBA

středoškolští učitelé

Gymnázium, Český Krumlov


Požadované řešení

Požadujeme zrušení pokuty a vrácení peněz, protože nedošlo k poškození ani k znečištění sedadla, a omluvu průvodčího.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.5.2019 08:54, před 6 lety

Za porušení přepravních podmínek zaplatí cestující přirážku 1 000 Kč, která bude snížena na 400 Kč, pokud ji zaplatí na místě nebo u pokladní přepážky do 14 dnů ode dne vzniku povinnosti zaplatit dlužnou částku. Na každou vybranou přirážku nebo jiný poplatek zaplacený cestujícím vystaví pověřený zaměstnanec ČD doklad o zaplacení.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem zaměstnance společnosti, měla by u přepravce podat stížnost. Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2019 06:40, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.