Počet nahlášených stížností: | 55 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
po pořízení služeb free Sat, jsem očekával služby EPG, které jsou dostupné všude i na pozemním signálu. Informace o vysílání programové skladby na daném kanálu nefunguje a pakliže se občas objeví, je zde jen název pořadu, ale už žádný popis o čem daný program je. V podstatě nejsme schopni si zvolit program, na který se chceme dívat, neboť absolutně netušíme o čem daný pořad bude.
Vzhledem k této skutečnosti jsem po 2 měsících provozu, požádal o zrušení služby při závazku na 2 roky z důvodu neposkytování služeb.
Odpovědí mi bylo, že služba EPG nemá vliv na příjem TV signálu a tudíž reklamaci neuznávají.
Chci vypovědět službu za nedodržení poskytovaných služeb, ale zamítli to jako neopodstatněné a nabídli, že mohu EPG sledovat na jejich webových stránkách. To ovšem nepovažuji za službu k TV signálu a jako alternativa je to nepřijatelné, abych si ještě k TV pouštěl notebook, abych se vlastně dozvěděl, co dávají.
Dále pak díky systému EPG, který j nedostupný, nelze pořady nahrávat dle naprogramování na daný program, nebot signál EPG, který spouští nahrávání je nedostupný.
Dále pak na některých programech je vysíláno jen v Maďarštině a Angličtině o čemž jsem před uzavřením smlouvy vůbec nevěděl a tato skutečnost mi nebyla oznámena.
Jak tedy mohu vypovědět smlouvu bez sankcí? Už jsem bezradný, děkuji.
příjem televizního signálu přes satelit
odstoupení od smlouvy, bez sankcí.
|
Tweet |
Nebylo-li možné službu využít ve sjednané kvalitě nebo ji bylo možné využít jen částečně, kvůli závadě na straně společnosti, je společnost povinna zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.
Spotřebitel by měl v souladu s § 64 odst. 7 zákona o elektronických komunikacích službu u společnosti reklamovat a žádat nápravu (požadovat přiměřené snížení ceny nebo zajištění služby náhradním způsobem). Způsob uplatnění reklamace za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit, je povinnou součástí smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a společností.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Spotřebitel má právo smlouvu vypovědět, v takovém případě však v souladu s § 63 odst. 1 písm. p) zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, má poskytovatel služby právo požadovat úhradu až jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, avšak za předpokladu, že byla smlouva uzavřena na dobu určitou. Jednostranné předčasné ukončení smlouvy (výpověď) musí umožňovat poskytovatel služby v obchodních podmínkách (dále jen "VOP"). Případně je možné se domluvit na ukončení smlouvy dohodou, tedy souhlasný dvoustranný projev vůle, podmínky tohoto ukončení budou stanoveny v dohodě samotné.
V případě, že by spotřebitel chtěl odstoupit od dané smlouvy, musel by namítat podstatné porušení smlouvy. Za podstatné se však považuje takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucemburku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.