Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den v marketu v Unhošti opakovaně nelze sehnat některé zboží v akci, dnes jsem např. nesehnala listerine 1 litr Mašková
Pokud je zboží uvedeno v letáku, mělo by být do prodejny dodáno.
|
Tweet |
Nabídka uvedená společností v reklamním letáku je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit v souladu s § 1732 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Slevová akce tedy může být spojena s možností vyčerpání zboží ještě před jejím koncem. Kdyby reklamní leták obsahoval tuto informaci, nebylo by povinností prodávajícího mít zboží k dispozici po celou dobu slevové akce.
Pokud by však prodejce neměl záměr nabízené zboží prodat, nebo by naskladnil pouze minimální množství kusu, které zjevně nemůže uspokojit poptávku, mohlo by se jednat o tzv. vábivou reklamu. Popisovanou situaci by tak bylo možné podřadit pod klamavé konání, jakožto klamavou obchodní praktiku, a to dle přílohy č. 1 písm. d) k zákonu č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku, rozsahu reklamy a nabízené ceny (vábivá reklama).
Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.