Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
O firmy DAMPOD jsem dne 18.4.2019 objednal zboží. Jelikož jsem do 23. 4. 2019 nedostal žádnou informaci o vyřizování, upřesnil jsem emailem, že potřebuji zboží dodat do 26.4.
Což mi bylo přislíbeno, nicméně zboží bylo předáno přepravci až 26.4., tudíž v době, kdy jsem jasně deklaroval, že zboží již není nutno zasílat.
Bylo mi přislíbeno vrácení peněz, což se nestalo. Neproběhla žádná další komunikace.
Musel jsem situaci po měsíci dne 19.5. urgovat. Dne 27.5. byli peníze připsány na účet ovšem bez ceny poštovného 79 Kč.
Firma odmítá peníze za poštovné vrátit přesto, že zásilku předali v době, kdy bylo jasné, že doručení není možné a že v tomto okamžiku již o zboží zájem nemám.
Za celou dobu navíc forma komunikuje anonymně, emaily chodí nepodepsané.
Vrácení peněz za poštovné, neboť bylo zasláno pozdě a nedoručeno včas.
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel dal najevo, že o zboží po uvedeném datu nebude mít zájem, jde o tzv. fixní závazek dle ustanovení § 1980 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Závazek potom zaniká počátkem prodlení dlužníka a nastávají tytéž účinky, jako by věřitel od smlouvy odstoupil.
Prodávající je potom povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitel vybral dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebiteli pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.