Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Předmětem stížnosti je vyřízení reklamace hodinek Amazfit Stratos, které byly zakoupeny dne 08.11.2018. Hodinky jsou prodávány jako vodotěsné s garantovanou vodotěsností do 50 m a jako jedny z mála jsou přímo určeny k plavání (sportestter). Hodinky jsem takto také cca 3x týdně používal. 15.05.2019 hodinky přestaly fungovat a poslal jsem je k reklamaci. Z vyjádření servisu mi bylo sděleno, že na hodinkách chybí krycí sklo senzoru tepové frekveknce, přes které se do hodinek dostala voda a tímto došlo k oxidaci a neopravitelné závadě hodinek, což je opravdu pravděpodobně příčina poruchy hodinek. Ačkoli nedošlo k žádnému protizáručnímu chování k hodinkám z mé strany, hodinky nemají žádnou stopu mechanického poškození, na vlastní náklady jsem na displej hodinek pořídil fólii, tak reklamace byla neuznána. U společnosti Servatech s.r.o. jsem namítal, že na fóru miuios.cz i ve FB skupině Amazfit CZ/SK je tato závada popisována jako častá a jedná se o vadu výrobce, kdy krycí sklo senzoru tepové frekvence bohužel upadává, tak společnost trvá na svém servisním rozhodnutí a u vodotěsných hodinek do 50 m jako důvod neuznané reklamace uvádí vodu v hodinkách. Na uvedenou závadu jsem se dotazoval i spol. Xiaomi Česká republika, která mi však sdělila, že spol. Servatech s.r.o. není oficiální distributorem výrobků Xiaomi, jedná se pravděpodobně o tzv.šedý trh a proto se k vadě nebudou vyjadřovat a za zboží nepřebírají žádné záruky.
Xiaomi Huami Amazfit Stratos model A1619
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.