Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, dne 16.5.2019 jsem převzal výrobek typu elektrická koloběžka dopravou domů od spol. Alza. Dnes 29.5.2019 jsem jí byl vracet protože bylo vhodné počasí k přejezdu "omezení přepravy kol apod. městskou hromadnou dopravou ".
První co se odehrálo kde mám krabici, posléze že mi budou muset odečíst v rámci 14 denní lhůty částku za opotřebení - jenom dodávám že alza na prodejně nedisponuje prostorem k ozkoušení a daný výrobek to ani neumožňuje kvůli prvému dobití do úplného maxima dle návodu a sestavení taktéž dle návodu.
Samozřejmě jsem se bránil a až posléze při volání na Vaši linku mi bylo sděleno že obchodník nemůže ponižovat částku z kupní ceny z důvodů běžného opotřebení a vyžadovat obal dle " 1833 zda si dobře pamatuji ".
Jako neběžné opotřebení s kterým by to prý neprodali bez snížené ceny bylo tvrzení zaměstnance Alzy škrábance ze spodní části toho na čem stojíte. Podle mě Logické je to že když jedete a od předního kola na danou část "podstavec" vám létají ze silnice malé kamínky apod. bordel tak tam nějaké škrábance budou.
Pokud by jsi kryt nechali měnit od českého výrobce nestál by 4711,-.
Ps: Auto také když vyjede z výroby, než dojede po silnici k prodejci nebude ze spoda čistoučké bez škrábance od drobných kamínků na silnici apod..
Eleltrická koloběžka
Dorovnání vyplacené částky s kupní cenou
Kupní cena byla 26490,-
Vrácena cena 21779,-
Dlužná částka 4711,-
|
Tweet |
Podle § 1833 občanského zákoníku odpovídá spotřebitel podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Toto ustanovení zákona je transpozicí čl. 14 odst. 2 směrnice o právech spotřebitelů, dle kterého spotřebitel odpovídá pouze za případné snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než je nutné k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Bod 47 Preambule ke směrnici o právech spotřebitelů stanoví, že spotřebitel, který zboží používal v míře vyšší, než je míra nutná k tomu, aby se obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, neměl pozbýt právo odstoupit od smlouvy, měl by však odpovídat za případné snížení hodnoty zboží. Aby se spotřebitel obeznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží, měl by s ním nakládat a zkontrolovat je jen takovým způsobem, jaký by mu byl umožněn v prodejně. Míra ponížení peněžní částky však musí odpovídat tomu, o kolik se skutečně snížila hodnota zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.