Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#33089Odmítnutí obchodníka proplatit účelně vynaložené náklady spojené s reklamací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2019, před 6 lety

Ondřej Zicha

Znění stížnosti

Dne 7.2.2019 mi byl doručen notebook Dell XPS 15 za cenu 44 990,- Kč. Zjistil jsem na něm 3 závady a 11.2.2019 jej šel reklamovat. Reklamace byla vyřízena opravou, nicméně po osobním vyzvednutí opraveného notebooku jsem si jej na prodejně ihned vyzkoušel a závada se na něm opět vyskytovala. Nechal jsem jej tedy reklamovat znovu. Po další reklamaci se situace opakovala a notebook jsem obratem vrátil zpět do reklamace. Třetí reklamace trvala déle než 30 dní a obchod mi rovnou proplatil kupní cenu.
Požadoval jsem rovněž proplacení účelně vynaložených nákladů tří návštěv pobočky ve výši 320,- Kč, které jsem absolvoval automobilem. S obchodníkem jsem si vyměnil 6 e-mailů, kde nejprve požadoval kopii podacích lístků z pošty. Následně po upozornění, že jsem reklamaci prováděl osobně, uvedl, že proplácí pouze vynaložené náklady na dopravu. Později toto omezil pouze na MHD, BUS, VLAK, které je nutné podložit lístkem či jízdenkou, pohonné hmoty neproplácí.
Dle soudní praxe se do nákladů spojených s reklamací zahrnují i pohonné hmoty, náklady na telefonickou komunikaci apod., což czc.cz odmítá.


Produkt

Dell XPS 15 (9570), N-9570-N2-716S


Požadované řešení

Proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací zahrnujících dopravu na 3 osobní návštěvy pobočky ve výši 320,- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2019 19:25, před 6 lety

Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno. Odmítá-li prodávající nahradit spotřebitelem vyčíslené náklady v plné výši, měl by také zdůvodnit, proč tomu tak je a zároveň tak spotřebitele informovat, jak by měl případně v budoucnu v podobné situaci postupovat.

Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI https://www.coi.cz/informace-o-adr/). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.