Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20.5.jsem si na eshopu jako registrovany zakaznik koupila 2 jizdenky z Prahy do Varsavy na den 20.7. Zaplatila jsem, ale nasledne jsem zjistila, ze nejdou zakoupit zpatecni jizdenky, kdyz tento nakup rozdelite na 2 operace. Takze jsem musela ty puvodni stornovat a hned jsem si zakoupila jizdenky nove vcetne zpatecnich, na stejne datum 20.7.,na stejny vlak a dokonce stejna sedadla. Nyni mi ceske drahy odmitaji vratit puvodne zaplacenych 838 kc, povazuji to za nezakonne obohaceni.
Pozaduji vraceni penez.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy již spotřebitel v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu. V případě nákupu jízdenek přes internet právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů tedy neplatí. Jedná se o výjimku, která je uvedena v § 1840 písm. h) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Právo na vrácení peněz za jízdenku by tak spotřebitelka měla pouze v případě, že by se k tomu společnost zavázala (například v obchodní podmínkách společnosti).
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Na základě žádosti spotřebitelky na ni stížnost přeřazujeme a poskytujeme ji prostor k doplnění informací a uzavření stížnosti.
Chci poděkovat Českým drahám. Vrátili mi téměř celou částku, pouze bez manipulačního poplatku, ačkoliv v podmínkách uvedených při koupi jízdenky je uvedeno, že tato jízdenka do Polska vrátit nejde.
Jediné, co bych jim tedy vytkla je, aby upravili možnost vrátit jízdenku včasnou zahraniční jízdenku v eshopu, protože je to matoucí. Určitě je to technicky možné. Každopádně ještě jednou děkuji.
Na základě výše uvedeného prohlášení stížnost uzavíráme.