Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33099Nevrácení jízdného

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 15 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2019, před 6 lety

Ivana Zachariova

Znění stížnosti

Dne 20.5.jsem si na eshopu jako registrovany zakaznik koupila 2 jizdenky z Prahy do Varsavy na den 20.7. Zaplatila jsem, ale nasledne jsem zjistila, ze nejdou zakoupit zpatecni jizdenky, kdyz tento nakup rozdelite na 2 operace. Takze jsem musela ty puvodni stornovat a hned jsem si zakoupila jizdenky nove vcetne zpatecnich, na stejne datum 20.7.,na stejny vlak a dokonce stejna sedadla. Nyni mi ceske drahy odmitaji vratit puvodne zaplacenych 838 kc, povazuji to za nezakonne obohaceni.


Požadované řešení

Pozaduji vraceni penez.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2019 16:30, před 6 lety

Po uzavření smlouvy již spotřebitel v souladu s § 1837 písm. j) občanského zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu. V případě nákupu jízdenek přes internet právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů tedy neplatí. Jedná se o výjimku, která je uvedena v § 1840 písm. h) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Právo na vrácení peněz za jízdenku by tak spotřebitelka měla pouze v případě, že by se k tomu společnost zavázala (například v obchodní podmínkách společnosti).

Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.6.2019 11:30, před 6 lety

Na základě žádosti spotřebitelky na ni stížnost přeřazujeme a poskytujeme ji prostor k doplnění informací a uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.6.2019 12:22, před 6 lety


Ivana Zachariova

Chci poděkovat Českým drahám. Vrátili mi téměř celou částku, pouze bez manipulačního poplatku, ačkoliv v podmínkách uvedených při koupi jízdenky je uvedeno, že tato jízdenka do Polska vrátit nejde.
Jediné, co bych jim tedy vytkla je, aby upravili možnost vrátit jízdenku včasnou zahraniční jízdenku v eshopu, protože je to matoucí. Určitě je to technicky možné. Každopádně ještě jednou děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2019 16:53, před 6 lety

Na základě výše uvedeného prohlášení stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.