Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,chtěl bych Vás požádat o radu.V listopadu jsem na internetu koupil nový herní počítač pro děti k vánocům, počítač je nový,se zárukou,ale přišel mi bez faktury.Po štědrém dnu jsme ho s klukama pustily,a po půl hodiny hraní odešel napájecí zdroj.Pánovi od kterého jsem počítač koupil jsem psal mail po svátcích 27,12 s tím že mi zdroj odešel a že ho chci reklamovat a že bod něho nemám fakturu.Pán mi až v půlce lednu poslal emailem fakturu,kde bylo uvedeno datum prodeje květen 2018 místo listopad,a adresa firmy odněkud z Prahy.Pán pochází z Bruntálu,a že prý ho prodává svému známému pro kterého počítače skládá.Domluvili jsme se že mu počítač pošlu z pět a z droj vymění pán co je na faktuře.Po třech týdnech jsem mu volal,tvrdil mě že počítač pán posílal opravený zpět.Když jsem po pánovi chtěl tel číslo na opravujícího,nebyl schopen mi ho dát.Tak jsem volal na číslo uvedené na faktuře,a vzal to nějaký rusky mluvící pán,s tím že neumí česky.Volal jsem zpět prodávajícímu a ten se mnou 14 dnů nekomunikoval.Dále jsem zjistil že pán který je uvedený pod ICO na kupní smlouvě,živnost ukončil v květnu 2019.Poté mi počítač došel,českou poštou bohužel rozbitý.Volal sem pánovi že je rozbitý,a co s tím bude dělat,odpověděl mi,že ho to nezajímá že si to musím opravit na vlastní náklady,a položil mi telefon.Zašel jsem pro vé ;st reklamaci na poštu,protože byl počítač špatně zabalený.Sepsaly jsme s paní vedoucí reklamaci a počítač odeslali na reklamaci.Poté jsem šel na policii CR s tím že se podle mě jedná o podvod,pan policista mi řekl že to podvod není že se to musí řešit pouze právní cestou,že oni s tím nemohou nic dělat. Ze se to dá právně řešit tak že se napíše odstoupení od kupni smlouvy.Ze by bylo možno napsat i na finanční uřad(protože jsem zjistil že si pán udělal po novém roce na sebe živnost a poté co jsem mu řekl že vím jeho ICO,ji okamžitě zrušil) a na internetu stále prodává cca 40 počítačovích sestav.Nechci aby někdo dopadl jako já s problémy které se táhnou již čtvrtý m,ěsí ;c.Cekal jsem co vyřeší česká pošta,ale ta mi žádost o reklamaci zamítla s tím,že se jedná o špatně zabalené zboží. Ted mám doma nefunkční,rozbitý počítač za 13000 a nevím co s tím.Odešel minimálně i HDD.Touto cestou bych Vás chtěl požádat o radu a pomoc.Předem moc děkuji za jakoukoli odpověd.
S pozdravem Křivánek
Vrácení peněz ze strany prodejce
|
Tweet |
Dle ustanovení § 420 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se pro účely ochrany spotřebitele za podnikatele považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Pro spotřebitele tak není podstatné, zda daný subjekt podniká oprávněně s živnostenským oprávněním nebo ne.
Z podané stížnosti vyplývá, že uplatněná reklamace nebyla vyřízena řádně, protože nebyly odstraněny vady (počítač se nevrátil z reklamce funkční).
Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebiteli umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy. Vzorový formulář pro dostoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.