Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nedávno jsem vracel v CZC.cz pobočce v Českých Budějovicích zboží ve vratné lhůtě 14 dnů. Za zboží jsem platil hotově a tak jsem požadoval, aby mi byla opět vrácena hotovost (zákon stanovuje, že prodejce je povinnen vrátit peníze stejným způsobem, jakým je přijal). Ale bohužel mi bylo řečeno, že hotovost nevrací a musím se spokojit s bankovním převodem a nebo odvézt produkt jinam. Později jsem se i dočetl, že samo CZC.cz uvádí na internetu, že na dané pobočce nevrací peníze hotově. Nakonec jsem tedy přijal převod na bankovní účet, ale byl jsem k tomu spíše donucen, než požádán.
Přijde mi absurdní, aby si CZC alibisticky řeklo, že na pobočce nebudou vracet peníze i když jsou k tomu vyzváni zákonem. Doufal bych, že tuto možnost do budoucna zavedou.
|
Tweet |
Ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., říká, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
V případě, že spotřebitel platil v hotovosti, následně využil svého právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem, společnost je povinna vrátit finanční prostředky rovněž v hotovosti, v případě, že to spotřebitel žádá (respektive nedohodne-li se společnost se spotřebitelem jinak). Ustanovení, že na dané pobočce se nevyplácí hotovost se tak odchyluje od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele. Proto by se k němu nepřihlíželo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.