Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#33131Neumožňují vrácení peněz v hotovosti

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2019, před 6 lety

Nikolas Tolar

Znění stížnosti

Nedávno jsem vracel v CZC.cz pobočce v Českých Budějovicích zboží ve vratné lhůtě 14 dnů. Za zboží jsem platil hotově a tak jsem požadoval, aby mi byla opět vrácena hotovost (zákon stanovuje, že prodejce je povinnen vrátit peníze stejným způsobem, jakým je přijal). Ale bohužel mi bylo řečeno, že hotovost nevrací a musím se spokojit s bankovním převodem a nebo odvézt produkt jinam. Později jsem se i dočetl, že samo CZC.cz uvádí na internetu, že na dané pobočce nevrací peníze hotově. Nakonec jsem tedy přijal převod na bankovní účet, ale byl jsem k tomu spíše donucen, než požádán.


Požadované řešení

Přijde mi absurdní, aby si CZC alibisticky řeklo, že na pobočce nebudou vracet peníze i když jsou k tomu vyzváni zákonem. Doufal bych, že tuto možnost do budoucna zavedou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.6.2019 14:07, před 6 lety

Ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., říká, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.

V případě, že spotřebitel platil v hotovosti, následně využil svého právo odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem, společnost je povinna vrátit finanční prostředky rovněž v hotovosti, v případě, že to spotřebitel žádá (respektive nedohodne-li se společnost se spotřebitelem jinak). Ustanovení, že na dané pobočce se nevyplácí hotovost se tak odchyluje od ustanovení zákona stanovených k ochraně spotřebitele. Proto by se k němu nepřihlíželo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2019 14:06, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.