Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na základě objednávky jsem obdržel zboží a faktury č. 19201106501017018 a fa. č. 19201106501017017 kde na rozdíl od objednávky č. 7077900, kde byla uvedena jak fakturační tak i dodací adresa je uvedena pouze dodací adresa jako fakturační. Mimo jiné byla též uhrazena zákaznická karta v hodnotě 699,- Kč, která však nebyla dodána a nebylo sděleno ani její číslo. Na základě skutečností jsem dnes tj. 3.6.2019 telefonoval na reklamace Media shop, kde mi bylo pí. Malečkovou Barborou sděleno, že musím i jako invalidní důchodce zaslat faktury s Průvodním dopisem ( který mimo jiné reklamaci faktur neřeší) zpět. Jiné řešení jako např. oprava faktury a její zaslání emailem či Českou poštou není, neboť to mi sdělila, když jsem se zeptal, že já jako klient který nepochybil mám hradit jak poštovné, tak i taxi na poštu a zpět, neboť jako invalidní důchodce nemám jinou možnost. Navíc její jednání, že mám rozebrat krabici, jestli tam karta náhodou nezapadla mi připadá jako arogantní jednání a urážka klienta.
Zaslat nové faktury s údaji dle objednávky kde je uvedena jak Fakturační adresa tak i doručovací adresa a současně zaslat i novou zákaznickou kartu případně za ní vrátit uhrazenou částku. Pokud se jedná a objednané a dodané zboží, nemám žádné výhrady.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
V případě, že po vyzvání prodávají nezašle fakturu se všemi povinnými náležitostmi, porušuje prodávající ustanovení § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
Co se nedodané uhrazené karty týče, prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelovi tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelovi peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.