Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
na bazaru jsem zakoupil rok používanou GPU se zbývající zárukou 2 roky. Pár měsíců fungovala normálně, poté se začala zvedat teplota a občas problikla obrazovka. To jsem měl za projev špatné teplovodivé pasty. Vyměnil jsem ji a problémy zmizely. Po dalších několika měsících se ale vrátily a tak jsem se rozhodl kartu reklamovat. Z důvodu porušených "void" samolepek mi byla záruka zamítnuta bez šetření a odůvodnění (pouze samolepky) a to rovnou 2x. Je běžné používání různých neoriginálních chladičů (vodní bloky a jiné) a běžná údržba (čištění od prachu a výměna pasty). Při tom se ovšem poruší tyto samolepky. Samolepky ale nejsou součástí nutnou pro fungování produktu a jinou oporu v našem zákoně nemají. Svým zásahem jsem problém oddálil, ne způsobil.
Grafická karta XFX Vega 64
Odstranění problému/výměna, nebo alespoň otestování karty a vyjádření o závadě, za kterou bych teoreticky mohl být zodpovědný (I když jsem si naprosto jistý, že jsem ji nezpůsobil žádným svým konáním.).
|
Tweet |
Společnost nemůže zamítnout reklamaci s odůvodněním, že byla porušena ochranná pečeť daného produktu. Zákon takovou možnost neumožňuje. Jestliže si strany sjednali takové omezení (např. v obchodních podmínkách), dle ustanovení § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se k tomu nepřihlíží.
Řádným odůvodněním reklamace by tak jedině bylo, kdyby společnost prokázala, že neodborným zásahem do zařízení si vady spotřebitel způsobil sám. Holé konstatování skutečnosti, že byla porušena pečeť produktu však není řádným vyřešením reklamace.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.