Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33177Odmítnuté odškodnění za teplotní nepohodu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.06.2019, před 6 lety

Jiří Kučera

Znění stížnosti

Ve vagonu v přeplněném vlaku EC nefungovala klimatizace ani větrání (sedadla s místenkou). Venku 27 stupňů, slunečno, okna nešla otevřít, přesednout si nebylo kam. Vzduch uvnitř na umření, což jsem nechtěl akceptovat, hlavně kvůli otce s kardiostimulátorem.
Čekal jsem tedy na průvodčího s dotazem na klimatizaci případně na přesazení do jiného vagonu, později už s požadavkem na odškodnění, bohužel po celou cestu se průvodčí ve vagonu neukázal ani na kontrolu jízdenek - patrně právě proto aby nemusel potvrzení vydávat. Aktivně jej vyhledat nešlo, protože celý vlak byl přeplněný a mačkat se mezi zpocenými naštvanými lidmi opravdu není moje povinnost. Naopak povinností průvodčího je projít vlakem a kontrolovat jízdenky - což se nestalo. Podaná žádost o odškodnění na e-mail k tomu určený, ale zamítnuto, že podle dostupných informací žádná závada na voze nebyla a že jsem nedoložil potvrzení o nepohodlí a že kompenzaci může vydat pouze průvodčí.


Produkt

nefunkční klimatizace


Požadované řešení

Požaduji uznat odškodnění alespoň pro dva cestující, když se k tomu samy dráhy zavazují ve svých pravidlech - není moje pochybení, že průvodčí neprošel vagonem ani na kontrolu jízdenek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2019 09:45, před 6 lety

Pokud nebyly ve vlaku kategorie R, Rx, Ex, IC, EC, SuperCity, railjet, EN dodrženy standardy nebo komfort přepravy, může cestující uplatnit právo na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč, které vystaví průvodčí přímo ve vlaku, a lze ho použít k úhradě dalších služeb Českých drah. Odškodnění průvodčí vystaví pouze po předložení platného jízdního dokladu. Více informací nalezne spotřebitel na
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/

Jedná se i o případy, kdy ve voze řazeném dle plánu řazení nebyla dodržena teplotní pohoda z důvodu nefunkční klimatizace, nuceného větrání nebo topení a cestujícího nelze adekvátně přemístit. Odškodnění za neplnění vybraných standardů lze při jedné platbě uplatnit maximálně dvě.

Absence průvodčího ve vlaku by však neměla jít k tíži spotřebitele v případě uplatňování svého nároku. V praxi však může být složité toto nezastižení průvodčího prokázat.

Email info@cd.cz - je určen pro dotazy týkající se odškodňování

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.7.2019 10:01, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.