Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ve vagonu v přeplněném vlaku EC nefungovala klimatizace ani větrání (sedadla s místenkou). Venku 27 stupňů, slunečno, okna nešla otevřít, přesednout si nebylo kam. Vzduch uvnitř na umření, což jsem nechtěl akceptovat, hlavně kvůli otce s kardiostimulátorem.
Čekal jsem tedy na průvodčího s dotazem na klimatizaci případně na přesazení do jiného vagonu, později už s požadavkem na odškodnění, bohužel po celou cestu se průvodčí ve vagonu neukázal ani na kontrolu jízdenek - patrně právě proto aby nemusel potvrzení vydávat. Aktivně jej vyhledat nešlo, protože celý vlak byl přeplněný a mačkat se mezi zpocenými naštvanými lidmi opravdu není moje povinnost. Naopak povinností průvodčího je projít vlakem a kontrolovat jízdenky - což se nestalo. Podaná žádost o odškodnění na e-mail k tomu určený, ale zamítnuto, že podle dostupných informací žádná závada na voze nebyla a že jsem nedoložil potvrzení o nepohodlí a že kompenzaci může vydat pouze průvodčí.
nefunkční klimatizace
Požaduji uznat odškodnění alespoň pro dva cestující, když se k tomu samy dráhy zavazují ve svých pravidlech - není moje pochybení, že průvodčí neprošel vagonem ani na kontrolu jízdenek.
|
Tweet |
Pokud nebyly ve vlaku kategorie R, Rx, Ex, IC, EC, SuperCity, railjet, EN dodrženy standardy nebo komfort přepravy, může cestující uplatnit právo na jednorázové odškodnění ve výši 30 Kč, které vystaví průvodčí přímo ve vlaku, a lze ho použít k úhradě dalších služeb Českých drah. Odškodnění průvodčí vystaví pouze po předložení platného jízdního dokladu. Více informací nalezne spotřebitel na
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/
Jedná se i o případy, kdy ve voze řazeném dle plánu řazení nebyla dodržena teplotní pohoda z důvodu nefunkční klimatizace, nuceného větrání nebo topení a cestujícího nelze adekvátně přemístit. Odškodnění za neplnění vybraných standardů lze při jedné platbě uplatnit maximálně dvě.
Absence průvodčího ve vlaku by však neměla jít k tíži spotřebitele v případě uplatňování svého nároku. V praxi však může být složité toto nezastižení průvodčího prokázat.
Email info@cd.cz - je určen pro dotazy týkající se odškodňování
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.