Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, společnost po mě chce doplatek za zásilku celkem 750 Kč. Posílám vám kopii komunikace :
Vážený zákazníku,
děkujeme za využití našich služeb, vážíme si Vaší přízně. Bohužel se vyskytl problém.
Na základě dat od dopravce, který odbavoval Vaši zásilku #56475 ze dne 09.04.2019, evidujeme níže uvedené dodatečné náklady:
nesprávné balení + pokuta
Na základě výše uvedeného, v souladu s obchodními podmínkami (zejména bod 12.), jsme vyčíslili náhradu škody spočívající v dodatečných nákladech, kterou je potřeba uhradit. Podrobnosti najdete níže.
Částka k úhradě: 750,00 CZK
Variabilní symbol: 90206533
Číslo účtu: 2200739386/2010
Bezodkladně můžete doplatek uhradit platební kartou na tomto odkazu:
https://www.delibarry.com/cz/extra-payment?token=cfe82006d489485119329824aa677ea6&type=extra
V případě neuhrazení těchto dodatečných nákladů do 7 kalendářních dnů Vám bude zaslána druhá výzva navýšena o další náklady v souladu s Obchodními podmínkami.
Jestliže s doplatkem nesouhlasíte a přejete si ho prošetřit, je nutné toto sdělit do 5 kalendářních dnů od doručení této výzvy. Na pozdější žádosti nebude brán zřetel.
S případnými dotazy se na nás můžete obrátit na e-mail legal@delibarry.com
Děkujeme za spolupráci.
Na to jsem reagovala : Dobrý den, důrazně nesouhlasím s doplatkem !!!!!!
Podle obchodních podmínek společnosti Delibarry Inc. se výše přepravného stanoví podle ceníku platného v den uzavření objednávky. Výše přepravného je stanovena na základě zadaných vstupních údajů příkazce v objednávce, a to na základě parametrů zásilky, místa určení a dalších specifikacích určených v zasílatelském příkazu. Na základě zadaných údajů je stanovena odměna ze zasílatelské smlouvy. V případě, že se vstupní údaje po převážení budou lišit oproti reálným údajům o 10% a více, příkazce je povinen uhradit na výzvu zasílatele smluvní pokutu ve výši 500,-Kč
Spotřebitelka by byla povinna uhradit rozdíl v ceně pouze, pokud by se vstupní údaje, které zadala, od těch skutečných lišily, kvůli čemuž by i cena přepravy byla vyšší.
Žádat smluvní pokutu po spotřebitelce je možné jedině za předpokladu, že tato smluvní pokuta byla sjednána přímo v zasilatelské smlouvě a spotřebitelka na ni byla výslovně upozorněna. Společnost si totiž nemůže nárokovat smluvní pokutu, která byla sjednána v obchodních podmínkách (dle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013).
V případě že, nadále budete požadovat úhradu doplatku, budu se bránit soudní cestou.
S pozdravem Z. P.
Došla odpověď :
Hezký den paní H. ( Použili me příjmení co už nepoužívám 10 roků)
děkujeme za reakci.
Vaše zásilka nesplňovala podmínky pro daný typ přepravy - nebylo použito správné vnější balení, tedy uzavíratelný box z kartonového papíru tvaru krychle či kvádru, bez dalšího vnějšího balení (viz. Obchodní podmínky článek 5.). Dle přiložené fotografie je porušení podmínek zřejmé.
Za řádnou přípravu zásilky odpovídá výhradně příkazce, nikoliv kurýr. Ten je sice oprávně odmítnou převzít zásilku, není to však jeho povinnost.
Veškeré informace potřebné před odesláním zásilky jsou volně dostupné na našich internetových stránkách v Obchodních podmínkách, nápovědě a také Vám byl zaslán informativní email.
Požadovaná částka je složená z poplatku za nesprávné balení, který byl účtován dopravcem nad rámec sjednané ceny (přeúčtováno Vám dle článku 12, písm. f) a ze smluvní pokuty 500 Kč pro porušení podmínek uvedených ve článku 5.
Místem podnikání společnosti Delibarry Inc. je stát Nevada, USA, nikoliv ČR. Dále rozhodnutí ústavního soudu neupravuje smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy např. v podobě obchodních podmínek, dále také nejde o skrytou informaci (OP jsou volně přístupné na našich internetových stránkách a texty upravující pokuty jsou tučně zvýrazněny). Na základě uvedených důvodů se rozhodnutí Ústavního soudu ČR na tuto záležitost nevztahuje.
S pozdravem a přáním příjemného dne,
Legal Department | DeliBarry Inc.
legal@delibarry.com
Prosím vás o radu. Moc děkuji a fandím Vám.
Z.P.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že se společnost zaměřuje na české spotřebitele (stránky v čj), nelze opominout ustanovení určené na ochranu spotřebitele. Sídlo podnikatele tak nebude relevantní.
Podstatou nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013 je to, že smluvní pokuta musí být sjednána výslovně. V případě písemné smlouvy tak musí být smluvní pokuta přímo výslovně napsána v dané smlouvě a nikoli pouhým odkazem na smluvní podmínky, které mají sloužit pouze k technické úpravě smluvního vztahu. Obdobně se bude posuzovat i smlouva uzavřená distančním způsobem. Například pokud by se smlouva uzavírala po telefonu, smluvní pokuta by byla ujednána pouze v případě, že byla výslovně, srozumitelně a jednoznačně zmíněna v průběhu telefonního hovoru.
V případě, že se smlouva uzavřela skrze webové stránky společnosti, byla by smluvní pokuta ujednána pouze v případě, že by s ní spotřebitel výslovně souhlasil například skrze zatrhnutí políčka, že spotřebitel souhlasí se smluvní pokutou.
Pouhé zatrhnutí souhlasu s VOP společnosti se tak může jevit jako nedostatečný a nevýslovný souhlas.
Povinnost podnikatele informovat spotřebitele o ceně služby vyplývá také ze zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele, konkrétně pak z § 12 tohoto zákona. Jestliže tak podnikatel nečiní a neinformuje spotřebitele řádně o celkové ceně svých služeb, jedná tak v rozporu s tímto ustanovením, čímž se dopouští správního deliktu, za což by mohl být pokutován Českou obchodní inspekcí až do výše 5.000.000,- Kč, v souladu s § 24 odst. 7 písm. k a odst. 14 psím. d) zákona o ochraně spotřebitele.
Vážená paní Procházková, vážený dTeste,
byli bychom rádi, kdybyste nám citovali konkrétní článek či větu z nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013, který se týká smluv uzavřených distančním způsobem, kdy VOP zastupují funkci smlouvy.
Zmiňovaný nález totiž pojednává o uzavřené písemné smlouvě v níž byl obsažen odkaz na VOP, které již však nebyly ve smlouvě dále zmíněny ani rozepsány a tedy spotřebitel nemohl vědět o sankcích v nich obsažených.
V našem případě VOP zastupují funkci písemné smlouvy, kdy práva a povinnosti v nich uvedené mají stejnou právní váhu jako ve smlouvě písemné a stvrzené podpisem spotřebitele. Ten je na našich internetových stránkách suplován políčkem stvrzujícím souhlas spotřebitele s VOP. Text našich VOP je patřičně a přehledně strukturován (členěním do jednotlivých oddílů, velikostí písma, zvýrazněním, podtržením apod). Veškeré texty zmiňující sankce tučně zvýrazněny. Každý zákazník od nás po zadání objednávky také obdrží email, kde jsou uvedeny nejdůležitější pokyny k přepravě včetně podmínek balení a upozornění na doúčtování poplatků v případě jejich nedodržení. Rozhodně tedy z naší strany nejde o klamání spotřebitele, podvod, či cokoliv neoprávněného, nýbrž o naprostou ignoraci ze strany zákazníka.
Objednávka č. 56475 ze dne 9.4.2019 se týkala přepravy zásilky o hmotnosti 4,5 kg v rámci ČR. Podmínky vnitrostátní přepravy jsou uvedeny ve VOP, se kterými zákazník souhlasil a také mu byly zaslány v emailu před odesláním zásilky. Ve stručnosti jde o typ balení (uzavíratelný box z tvrdého kartonového papíru pravidelného tvaru, tedy krychle či kvádru). Příkazce však pokynů nedbal a odeslal předmět zabalený ve fólii s výztuhou z kartonového papíru (šlo o několik menších rozlepených krabic). Výsledkem byla zásilka nepravidelného tvaru vyžadující zvláštní manipulaci, která je pochopitelně zpoplatněna. Za takové pochybení je zákazníkovi přeúčtována částka za zvláštní manipulaci s navýšením o pokutu sjednanou v článku 5. VOP. V tento moment pí. Procházková (omlouváme se za oslovení neaktuálním příjmením v konverzaci na legal@delibarry.com, zmátlo nás jméno uvedené v záhlaví emailu) obdržela první výzvu k úhradě složené z manipulačního poplatku a pokuty. Zatím však uhrazeno není a brzy bude zaslána další výzva. Jestliže spotřebitel neuhradí požadovanou částku v uvedené lhůtě, je pohledávka dále upomínána a postupně navyšována o další náklady (např. administrativní poplatky, úrok a pokuta z prodlení úhrady).
Nezodpovědné jednání našich zákazníků a následné šíření nepravd o nekalých praktikách poškozuje dobré jméno naší společnosti. Bezesporu je právě naše společnost poškozenou stranou. Přesto se snažíme hledat řešení uspokojivé pro obě strany, které však závisí i na přístupu konkrétního zákazníka.
Vzhledem k tomu, že naše internetové stŕanky nemají českou doménu, ale pouze překlad z anglického jazyka, přičemž sídlo firmy a místo podnikání je v USA ve státě Nevada, si dovolíme poukázat na důkladnost a objektivnost prověřování stížností spotřebitelů, kdy toto nelze uzavřít jednoduchým zkonstatováním ze strany dTestu. Otázku jurisdikce by musel rozhodnout nezávislý soud.
Přejeme krásný den.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.