Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podepsali jsme přihlášku k aukci ne energie od společnosti KTST. Do 14 dnů přišly přihlášky na plyn a elektřinu, kde nebyly udány ceny, jen sazby, kurýrovi jsme řekl, že to odmítám podepsat, načež, kurýr odjel a za dva měsíce jsem obdržel fakturu s pokutou 2 * 5000 CZK za každé odběrné místo. Společnosti jsem poslal doporučený dopis, že nesouhlasím s pokutou a žádám vypovězení smlouvy. Došel druhý dopis od společnosti, že moji výpověď akceptují, ale odstoupit nemohu neboť tam mám od nich pokutu. Poslal jsem znovu dopis, kde jsem žádal odstoupení smlouvy po třech měsících dle smlouvy (přihlášky ) a nyní po třech měsících mi volala paní, že mám zaplatit jinak mi navýší pkutu o služby advokáta. Řekl jsem jí že zaplatit odmítám a odvolal jsem se na pořad Černé Ovce vysílané v ČT. Paní mi řekla, že pan advokát plácá nesmysly a ČT se již několikrát společnosti KTST za tohle omluvila. Nikde jsem ovšem omluvu nenašel.Jak mám nadále postupovat, kdy výpověď jsem poslal a oni ji neuznali na základě pokuty.
Odstoupení od smlouvy akceptované ze strany společnosti KTST, storno pokuty
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Pokud by strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Co se týče případné smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.