Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ve lhůtě 14 dní od zakoupení zboží přes webové stránky společnosti jsem vrátila zboží dle občanského zákoníku. Zboží jsem zaslala na adresu společnosti, která byla také uvedena ve vzorovém formuláři k vrácení zboží, který jsem také vyplnila a vše odeslala doporučeně. Zároveň jsem telefonicky ten samý den kontaktovala společnost a mimo jiné jsem oznámila, že zboží bohužel musím vrátit, dokonce jsem uvedla i důvod. Společnost zásilku úmyslně nepřevzala a nechala uplynout zákonnou lhůtu k vrácení zboží. Poté se mi zásilka vrátila zpět nepřevzatá. Zaslala jsem společnosti dopis o vydání bezdůvodného obohacení, neboť jsem splnila všechny zákonné podmínky pro vrácení zboží a tedy vrácení zaplacených peněz. Na to mi společnost ani peníze nevrátila a pouze e-mailem mi odpověděla, že jsem nevrátila zboží ve lhůtě 14 dnů, a tedy, že není co řešit.
Baterie Sinks RETRO 2000 bronz - AVRT200BR
Žádám o přijetí vráceného zboží a vrácení peněz za zboží, tak jak mělo být dle občanského zákoníku učiněno. Tyto "obchodní" praktiky, kterými se společnost snaží vyhnout své povinnosti vrátit peníze za vrácené zboží, odmítám.
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Spotřebitelovi proto doporučujeme, aby si uchoval všechny dokumenty, které prokazují, že od smlouvy odstoupil.
Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že zásilka řádně došla (§ 570 občanského zákoníku) a odstoupení od smlouvy bude vůči prodávajícímu účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.