Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Vážení,
podávám stížnost na jednání této společnosti, která velmi podezřelým, i když ne zcela ojedinělým způsobem, zavazuje zájemce o seznámení se s další osobou a těmito svými klienty pak obdobným způsobem pracuje.
Zaregistroval jsem se na seznamce Singles 50 a souběžně s tím i na některých dalších seznamkách. Důvodem souběžné registrace byla snaha, zjistit, která opravdu nabízí odpovídající služby. V případě seznamkly Singles 50, jsem krátce po registraci obdržel řadu nabídek a reakcí, které se tvářily jako by dotyčná osoba projevila zájem přímo o můj profil, na kterém jsem vyplnil vešekré údaje včetně fotografií. Kontaktování těchto žen, však bylo podmíněno zprovozněním placené služby a to na zkušební dobu jednoho měsíce. ˇVzhledem k tomu, že se jednalo zanedbatelnou částku 149,- Kč, tuto službu jsem si zaplatil prostřednictví své platební karty. Je mou hloupostí, že jsem si nepřečetl obchodní podmínky, podle kterých tento vztah společnost be2 S.a.r.l. po měsíci automaticky prodlužuje o další měsíce, kdy za kžadé tři následující účtuje částku bez mála 2500,- Kč. Zabránit vzniku takovéhoto vztahu je pak možné podle obchodních podmínek pouze písemnou výpovědí zaslanou na adresu společnosti a to prakticky 14 po té, co klient do měsíčního zkušebního vztahu za cca 149,- Kč vstoupil. Po úhradě prvotního poplatku mi byly odkryty jednotlivé kontakty, které reagovaly na můj profil a já zjistil, že většina z žen, od kterých, jak jsem se domníval, jsem obdržel prvotní reakci, na můj profil vůbec nereagovala. Šlo jen o automaticky generovanou reakci, která ve skutečnosti informovala jen o tom, že dotyčná žena si můj profil prohlédla avšak sama mě neoslovila. Já stejně jako patrně většina dalších jsem byl nalákán do toho smluvního vztahu v domění, že konkrétní ženy mě chtějí konbtaktovat a dále se mnou komunikovat. To však nebyla pravda. Jak jsem již uvedl, bylo mou hloupostí, že jsem si nepřečetl skryté obchodní podmínky a do tohoto vztahu vůbec vstupoval. Také je pravda, že jsem po měsíci i nadále stránky používal a netušil, že jsem již ve vztahu za zcela jinou částku. Na začátku myslím třetího měsíce mi na můj e-mail přišla upomoínka "vymahacího oddělení" společnosti be2 S.a.r.l.. Zde jsem se poprvé na přímo dočetl, že používám seznamku za zcela jinou částku, kterou v předcházející době však nikdo ani uhradit nepožadoval. Uznal jsem svoji pitomost a chtěl tuto částku uhradit a ze vztah ukončit. Reagoval jsem tedy v tomto smyslu na předmětnou upomínk, které obsahovala i pohrůžku dalších sankcí spojených s vymáháním dlužné částky. Protože nikdo na můj email nereagoval, rozesla jsem své žádosti na všechny elektronické adresy, které společnost uváděla jako kontaktní (zakaznickyservis@singles50.cz, collections@be2.com, michal.hlavacek@be2.com, paypal@be2.com). Projevil jsem ve svých emailech ochotu dlužnou částku uhradit a požádal o možnost provést tuto úhradu obdobným způsobem, jakým jsem hradil prvých 149,- Kč. Když jsem se o to totiž pokusil v tomto druhém případě, bylo i oznámeno, že společnost můj účet pro tuto plabu zablokovala. Ve svých emailech jsem dále žádal o potvrzení, jimi avizovaného ukončení automatického prodlužování vztahu, a dále jsem žádal o zaslání daňového dokladu (po úhradě), který by potvrdil. že jsou naše závazky vyrovnány. Místo toho jsem obdržel další "poslední upomínku" s další pohrůžkou v podobě soudního vymáhání a zařazení do registru dlužníků.
Z mého pohledu společnost zcela nekalým (nechci použít jiné odpovídající slovo) způsobem láká potencionální klienty do zkušebních vztahů aby je pak následně zavázala k dalším platbám. V tomto dalším vztahu již však dále s klienty nekomunikuje a není ani opchotna vystavit daňový doklad a to přesto, že se neustále odvolává na obchodní vztah. Že jde o standardní postup je zřejmé i z velmi sofistikovaných upomínek, které rozesílá vymáhací oddělení této společnosti, která nejpozději v tomto okamžiku přestane být kontaktní. Vzhledem k výše uvedenému jsem nabyl dojmu, že v případ, kdy se klient společnosti, velmi často nevědomě, dostane do smluvního vztahu, je cílem této společnosti pouze maximálně vytěžit z klienta finanční prostředky a to včetně případných polatků spojených s následným vymáháním neuhrazené částky. Samozřejmě, že mi po odeslání první upomínky byl můj seznamovací profil ihned zablokován a a přes mou snahu úhradu provést, je po mě požadována i nadále částka za nevyčerpané období a to včetně toho, kdy jsem nemohl svůj profil používat z titulu jeho blokace.
Singles 50 - seznamka
a)Žádám o umožnění úhrady služeb, maximálně v rozsahu, v jakém mi je bylo umožněnou užívat do okamžiku, kdy mi byl profil zablokován.
b) potvrzení o ukončení služby spojené s automatickým prodlužováním smluvního vztahu (tak, jak to bylo uvedeno v rámci upomínky).
c)zaslání daňového dokladu
d) Objasnění proč společnost není na jí uváděných adresách konatktní a upoziorňuje na neuhrazené poplatky po delší době a to rovnou formou upomínky s výhružkou postihu ze strany vymáhacího oddělení
e) Objasnění-vyjádření k okolnostem, za kterých jsou po prvotním přihlášení klientům rozesílány klamavé zprávy, které vzbuzují dojem, že jsou jim zasílány již reakce konkrétních žen. Po úhradě poplatku pak klient zjistí, že se jedná o automaticky generované reakce společnosti nikoliv konkrétní ženy.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu.
Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitel využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).
Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com,
děkujeme Vám.
Dobrý večer, v reakci na žádost pana Hlaváčka uvádím, že ve smyslu mé stížnosti jsem i jeho, na jím nyní uváděném emailu, opakovaně kontaktoval s žádostí o objasnění vzniklé situace a poskytnutí součinnosti při úhradě služby, a to proti vystavení daňového dokladu a potvrzení o ukončení dalšího smluvního vztahu - část této komunikace zasílám přílohou. Pana Hlaváčka budu tedy opakovaně kontaktovat a o výsledku naší komunikace informovat.
Předesílám jen, že mi je nejméně s podivem, že přestože v průběhu celé doby před zablokováním profilu mi do mé emailové schránky byly zasílány odkazy na profily s citlivými osobními údaji žen (zabývám se mimo jiné také problematikou ochrany osobních údajů), není tato schránka dostatečným prostředím pro oboustranou komunikaci, včetně možnosti učinit jejím prostřednictvím výpověď smlouvy, která sama byla uzavřena naprosto anonymně, konkludentním způsobem v podobě úhrady základního poplatku.
V každém případě pro tuto chvíli děkuji Vaší společnosti, že mi nejméně zprostředkovala kontakt se společností, která je jinak prakticky nekontaktní (viz.část mé emailové komunikace v příloze).
S pozdravem ... JS
Z přiložené komunikace je zjevné, že se spotřebitel opakovaně snažil se společností spojit a věc urovnat. Společnost však nekomunikuje, čímž vyřešení věci spotřebiteli znemožňuje. V takovém případě nemůže společnost namítat, že by byl spotřebitel v prodlení atp. Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a vyzýváme ji, aby se spotřebitelem komunikovala alespoň zde.
Spotřebitel nám formou samostatné stížnosti zaslal následující doplňující informace daného sporu:
"Dobrý den, dne 5.6.2019 jste pod č. 33192Nekalé praktiky, zaregistrovali moji stížnost na společnost be2 S.a.r.l. , která provozuje seznamku Singles50. Dne 6.5. na tuto moji stížnost zareagovala společnost tím, že mě Vaším prostřednictvím požádala o to, abych ji kontaktoval na emailové adrese michal.hlavacek@be2.com. Toto jsem učinil, když jsem ji poslal email, ve kterém jsem vznesl své výhrady včetně žádosti o poskytnutí součinnosti při úhradě požadované částky, vysvětlení některých detailů služeb, jejichž úhrada je po mě požadována a zaslání daňového dokladu. Na tento email, který jsem zaslal nejen na předmětnou emailovou adresu, ale i na další známé adresy, které společnost uvádí jako své kontaktní , jsem do současné doby neobdržel žádnou reakci. O tom, že společnost mé zprávy obdržela svědčí i okolnost, že jsem ji v další mé korespondenci upozornil na to, že přesto, že má být můj profil, na který nemám přístup, údajně zablokován z důvodu neuhrazené služby, zasílá mi společnost i nadále ze stránek seznamky nabídky vhodných žen nebo jejich reakce na můj profil. Vzhledem k tomu, že mi byl zablokován profil, na kterém jsou mé osobní údaje, a to i velmi citlivé (fotografie, informace o postavě, věku, povolání, zájmech), zažádal jsem společnost aby okamžitě, s odvoláním na Nařízení EU o ochraně osobních údajů, přestala tyto mé údaje zveřejňovat. Na tuto moji žádost mi ze společnosti reakce přišla s tím, že můj účet byl smazán. Reakce přišla z emailové schránky, na kterou jsem posílal i své předcházející žádosti, na které jsem dosud žádnou reakci neobdržel.
Je tedy zřejmé, že společnost be2 S.a.r.l. pouze zcela záměrně na mé žádosti o narovnání vztahů nereaguje. Vzhledem k tomu, že poslední její email obsahoval upomínku na úhradu částky cca 2.500,- Kč, a to do 6.6.2019 pod pohrůžkou předání dluhu k vymáhání, mohu se jen domnívat, že tak tato společnost učinila a to přesto, že jsem jí opakovaně i Vaší cestou mimo jiné žádal o uvolnění možnosti úhradu provést, s tím, že tuto provést nebylo možné, neboť společnost tuto možnost formou úhrady přímo z mého účtu zablokovala. K uvolnění této možnosti a vzájemné komunikaci nedošlo ani po té, když společnost na Vašich stránkách v rámci mé stížnosti zareagovala tím, že mě vyzvala k zaslání mého požadavku. Mohu se tedy jen domnívat, že tato společnost, která mě bez předchozího upozornění na úhradu dlužné částky kontaktovala rovnou svým „vymahacím oddělením“,
obdobné činnosti praktikuje záměrně.
Modus operandi : Klient se přihlásí na bezplatně nabízenou službu seznamky, která však pro něj zůstává zastřená, včetně možnosti reagovat na zprávy, které však nepocházejí od žen, ale rozesílá je provozovatel sám, a to až do okamžiku, než si uhradí nejméně zkušební verzi za částku 150,- Kč. Pokud si klient pozorně nepřečte obchodní podmínky, stává se z této zkušební měsíční verze automaticky mnohonásobně dražší placená služba, která je dražší než další její nabízené varianty. Na tuto skutečnost provozovatel seznamky upozorní až v průběhu následujících měsíců a to již přímo cestou svého vymáhacího oddělení, dopisem s výčtem všech postihů, které při neuhrazení klientovi hrozí. V okamžiku, kdy jsem se však pokusil provést úhradu a teprve následně se domáhat vysvětlení, zjistil jsem, že tuto úhradu, způsobem ,kterým jsem uhradil vstupní poplatek, provést nelze. Tato možnost je ze strany společnosti, která neodpovídá na mé žádosti, zablokovaná. Lze se tedy domnívat, že společnost záměrně vytváří tuto situaci, aby následně v rámci vymáhání takto vzniklého dluhu, navýšila svůj zisk o náklady vymáhací společnosti, které věc k vyřízení předá. Samozřejmě, že se mohu mýlit, léta jsem se ale zabýval vyšetřováním podvodů a podobných praktik a tento postup se mi zdá velmi podobný. Zejména pokud společnost i přes reakci na Vašich stránkách pro veřejnost tzv. „na oko“ i nadále nereaguje. Znovu opakuji, že mám v úmyslu se co nejdříve se společností vyrovnat a teprve následně se domáhat svých nároků, společnost však na mé žádosti nereaguje a mohu se tedy domnívat, že věc již předala vymáhací společnosti. Rád bych Vaší cestou opakovaně požádal tuto společnost o reakci a to dříve, než se budu nucen obrátit na orgány, které by se obdobnými praktikami měly zabývat. Děkuji za Vaši pomoc a jsem s pozdravem. JS"
Stížnost přeřazujeme na společnost a opětovně ji vyzýváme, aby se spotřebitelem komunikovala.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.