Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na Polici ČR v Olomouci jsem podala trestní oznámení. Jsem ale jediná v republice (!) a tak PČR shledala, že se nestal trestný čin podvodu. Vyzývám ostatní poškozené, aby se přihlásili s podáním dalších TO, pak to PČR bude moci řešit jako trestný čin podvodu.
Předtím jsem podala podnět na ČOI, ale ta nic nevyřešila, nemá k tomu účinné prostředky.
Požaduji vrátit peníze
|
Tweet |
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.