Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den.Dne 24.1.2019 jsem po kratkem telefonickem rozhovoru s pani ze standard energy podle jejich slov uzavřela distancni smlouvu...bohužel jsem omylem usoudila,ze se jedna o firmu E=on kdy se tak i pani prezentovala.Nabidla nam,ze me poslou domu navrh,jak usetrit za energie..s tim jsem souhlasila.Pani tvrdila,ze je to nezavazne a ze se muzeme rozhodnout.O několik dni později pani volala znovu,zda mame smlouvy doma.Abych pravdu rekla,uz jsem si na to ani nevzpomněla a pani poslala smlouvy znovu..Smlova opravdu dosla,ale nepodepsala jsem... a smlouvy vyhodila.Po informci,ze nejde o firmu E=on.Firmu ani pani v rozhovoru nezajimalo,ze NEJSEM VLASTNIK ZADNE PRIPOJKY...JAKO PLYN,VODA atd.Tedy nemuzu nic uzavrit..na tuto informaci se pani ani nezeptala.22.2.2019 jsem odeslala na standard energi dopis i email ze se stal omyl a nemohu zadnou smlouvu uzavřít....dne 24.4.2019 dosla pokuta 6.000kc podala jsem stiznost na COI a Policii CR.27.5.2019 predzalobni vyzva na zaplaceni 6.000kc
nabidka energii
Prosim o konkretni radu,jak tuto celou situaci resit dal.Telefonicky hovor
ze strany Standard Energy s.r.o. byl lzivy..nikdy jsem první dokumenty od firmy nedostala,az po druhem hovoru.Po zaslani dopisu,ze doslo k omylu,reakce takova,ze mam doma predzalobni pokutu za nic na 6.000kc!!!hlavne jsem pravdive uvedla ,ze nejsem vlastnik zadne pripojky..tedy mam platit pokutu za jeden rozhovor který byl cca 4minuty 6.tisic.s firmou se nejde nijak bohužel domluvit.dekuji za radu
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jež je nekalou obchodní praktikou. Jestliže naopak společnost záměrně vede hovor takovým způsobem, že se přihláška jeví jako nezávazná, i když tomu má být ve skutečnosti naopak, jedná se o klamavé konání, které je také nekalou obchodní praktikou. Užívání nekalých obchodních praktik ve vztazích se spotřebitelem je zakázáno § 4 odst. 4 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Pokud poskytovatel aukcí energií užívá při poskytování služeb nekalé obchodní praktiky, doporučujeme spotřebiteli, aby takové jednání společnosti nahlásil na Českou obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Popsané jednání lze navíc chápat jako porušení informační povinnosti ze strany podnikatele, což je jeden ze základních principů právní úpravy určené na ochranu spotřebitele. Spotřebitel by měl být jasně a srozumitelně informován o tom, o jakou službu se jedná a jaká je její cena, a to včetně všech daní a případných poplatků. V situaci, kdy tomu tak není, lze namítat neplatnost právního jednání dle § 580 odst. 1 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který stanoví: "Neplatné je právní jednání, které se příčí dobrým mravům, jakož i právní jednání, které odporuje zákonu, pokud to smysl a účel zákona vyžaduje."
Co se týče smluvní pokuty při ukončení závazku, dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Jestliže by tedy ujednání o deaktivačním poplatku, který má formu smluvní pokuty, bylo výslovně, srozumitelně a jednoznačně zmíněno v průběhu telefonního hovoru a spotřebitel by s ním souhlasil, bylo by možné konstatovat, že byl poplatek ujednán. Jestliže však byla informace o poplatku uvedena nejednoznačně nebo vůbec, není podle našeho názoru jeho vymáhání po spotřebiteli oprávněné.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena po telefonu, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy, což stanoví § 1829 odst. 2 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.