Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den. Předmětná společnost pod č. 252886 po mě vymáhá dluh ve výši 562Kč za objednávku nějakého produktu Goodshave Men, kdy věřitelem má být Mylando AG. Netuším, zda jsem si nějaký výrobek objednal, ale v každém případě jsem žádný neobdržel. Jestliže věřitel tvrdí, že jsem objednávku obdržel, ať tento důkaz předloží, např. potvrzení o převzetí. Dnes jsem obdržel SMS poslední výzvu k zaplacení. Na podzim 2018 jednal můj právní zástupce (člen Syndikátů novinářů) se zaměstnancem společnosti Alektum a dohodli se na ukončení vymáhání, protože jsem žádný produkt neobdržel. Žádám o zastavení mého případu pro bezpředmětnost, neboť nevím, proč bych měl platit za něco, co jsem neobdržel a neužívám.
Goodshave Men - Mylando AG
V případě, že bezodkladně neobdržím SMS o vymazání mého dluhu, podávám trestní oznámení pro vydírání a věc medializuji.AK
|
Tweet |
Společnost Westerfield Int. AG od srpna 2017 využívá pro prodej holících strojků a dodávání břitů rovněž společnost Mylando AG, CH-130.3.016.592-8, se sídlem Staldenbachstrasse 30, 8808 Pfäffikon SZ, Švýcarsko.
Pokud společnost žádá zaplacení údajného dluhu, musí prokázat, že k tomu má právní důvod. Spotřebiteli doporučujeme, aby společnost vyzval, aby mu doložila uzavření smlouvy, a aby dále prokázala, že zboží kupujícímu skutečně doručila. Pokud společnost zboží nedodala nebo pokud dokonce nebyla kupní smlouva uzavřena, není společnost oprávněna žádat zaplacení údajného dluhu.
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy nebo nedodáním zboží.
Ze strany spotřebitele nedošlo doposud k řádné písemné reklamaci vůči prodejci ani inkasní agentuře, přičemž právní zástupce nedoložil plnou moc inkasní agentuře, která by ho opravňovala k jednání. S ohledem na skutečnost, že spotřebitel až teď uplatnil reklamaci elektronickou formou, tak je možné prověřit ze strany inkasní agentury u prodejce její oprávněnost.
Alektum, s.r.o.
Dobrý den, reklamaci jsem při první upomínce ze dne 3.5.2018, č. 004S120318003170 neuplatnil z důvodu, že na složence je nesprávná adresa majitele účtu a to: MYLANO PO Box, 120 00 Praha 2 (mohu doložit) a žádný formulář přiložen nebyl, jako v následujících upomínkách. Protože byly údaje v rozporu, považoval jsem to logicky za podvod, proto jsem to neřešil. Druhou upomínku ze dne 20.6.2018 jsem již předal k řešení právnímu zástupci s plnou mocí. Po třetí upomínce jsem byl na podzim 2018 ujištěn právním zástupcem, že věc je vyřízena. Bohužel, vzhledem k poslední SMS od Alektum s.r.o., nebyla a není.
Abych se vyjádřil k objednání produktu. Z počátku jsem netušil o jaký produkt se jedná, ale z ostatních příspěvků dTEST jsem pak vyrozuměl, že by se mohlo jednat o nějaký holící strojek. Nevzpomínám si však, že bych si něco objednal, ale připouštím, že se tak mohlo stát v době pracovního zatížení, a to telefonicky za velmi hektických okolností. Jestliže se tak stalo, považuji to pro mě jako spotřebitele za velmi nevýhodné postavení v tísni, a za velmi nevýhodných podmínek obtěžujícím obchodníkem, kterého se chcete zbavit. Navíc, možná, že jsem si myslel, že se jedná o nějaký vzorek na vyzkoušení, protože jinak osobně používám dva značkové elektrické holící strojky. Mám za to, že použitá obchodní praktika, vzhledem k situaci, zhoršila mojí schopnost spotřebitele učinit si racionální rozhodnutí, což mohlo vést v danou chvíli k rozhodnutí koupě, kterou bych jinak neučinil. A na tyhle praktiky obchodníci spoléhají. Pokud koupě proběhla, obchodní praktiku obchodníka považuji za: A. nekalou – nesprávné věcné informace ohledně zboží, které mě vedlo v omyl ohledně existence a podstaty zboží a tedy k nesprávnému rozhodnutí koupě, B. klamavou – neboť se domnívám, že byly opomenuty podstatné informace, které jsem jako spotřebitel potřeboval, měl vědět a nevěděl, a tudíž jsem učinil rozhodnutí o koupi, které bych jinak neudělal.
Protože se tak možná stalo, možná nestalo, žádám o zaslání na mou adresu uzavřenou kupní smlouvu a prokázání skutečného doručení (potvrzení o převzetí mou osobou). Jestliže byla kupní smlouva uzavřena telefonicky, žádám o její doslovné písemné znění, tak i znění fonetické (jiný hlas), neboť se stále domnívám, že se jedná o podvod. Zároveň žádám o zaslání právního titulu oprávněnosti vymáhání dluhu.
Znovu zdůrazňuji, že jsem k dnešnímu dni žádné zboží neobdržel a požaduji vydání potvrzení o bezdlužnosti.
Na základě obdobných příspěvků a stížnosti na neoprávněné vymáhání dluhů jiných spotřebitelů společností Westerfield, Mylando, Alektum s.r.o. a doporučení dTest bude v následujících dnech odeslána výpověď na Mylando AG/Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00 (bude doložitelné). Rozhodně nezaplatím za nedodané zboží, včetně neoprávněného dluhu pod č. 252886. Jsem připraven jít do sporu a požadovat vyvození odpovědnosti a osobní zadostiučinění.
Stížnost tedy přeřazujeme na společnost a žádáme ji o reakci.
Dobrý den,
na základě Vašeho vyjádření byla pohledávka případ číslo 252886 reklamována. Ze strany věřitele jsme neobdrželi odpor vůči Vaší reklamaci a inkasní proces, který byl pozastaven je zastaven trvale.
Co se týká nastavení spolupráce se společností Mylando AG, obraťte se přímo na Vašeho věřitele na infolinku společnosti:
227 191 215 - 9 nebo email: infocz@mylano.shop nebo infocz@mylano.ch
Alektum, s.r.o.
Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost zpět na spotřebitele, aby mohl o vývoji informovat a stížnost případně ve vztahu ke společnosti Alektum, s.r.o. uzavřít.
Dobrý den,
pokud se týká, řečeno hodně korektně tzv. „další spolupráce“ se společností Mylando AG tak uvádím, že dne 14.6.2019 bylo na její adresu v České republice zasláno odstoupení od smlouvy, res. výpověď ze smlouvy, byla-li nějaká v pochybnostech uzavřena za nedodané zboží. Současně, s tímto jí byl odejmut můj souhlas se zpracováváním, nakládáním a archivováním mých osobních údajů, včetně mého telefonního čísla v souladu s GDPR. Zároveň tento souhlas odebírám i společnosti Alektum s.r.o, neboť, jak vyplývá z jejího vyjádření ze dne 18.6.2019, v 08.56 hod.: inkasní proces pod č. 252886 je zastaven trvale.
Doplňuji, že přestože je inkasní proces zastaven, jako spotřebitel jsem poučen a zůstanu nezvykle bdělý, neboť písemné potvrzení o bezdlužnosti jsem od společnosti Alektum, s.r.o. neobdržel, přičemž jsem o něj žádal. V duchu spoléhám nato, že společnost skutečně případ definitivně uzavřela a budu v povědomí věřit tomu, že se případ, byť omylem, nedostane po půl roce do rukou jiného inkasního zaměstnance společnosti, který ho znovu nevědomky otevře, jak vím z jiných zkušeností.
Na závěr bych upřímně a rád poděkoval dTestu, za to, že vůbec existuje, a že skutečně dokáže obyčejnému stěžovateli poradit a být nápomocný. Díky, i všem přispěvatelům za ostatní články, ze kterých jsem se mnohé dozvěděl a poučil. AK.
Vzhledem k výše uvedenému vyjádření spotřebitele stížnost uzavíráme.