Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#33208Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.06.2019, před 6 lety

Markéta Tomášová

Znění stížnosti

Dobrý den, od společnosti Lunzo jsem si objednala nějaké zboží. Přišly mi šaty (jiná velikost než jsem si objednala) a ihned psala na společnost jak můžu zboží reklamovat. Bohužel denně nečtu emaily a po pár dnech jsem se dočetla, že mi zasílají adresu do Číny, zboží máma odeslat a oni zařídí převod peněz. Dále v meilu bylo uvedeno, že jim musím sledovací číslo zaslat maximálně do osmi pracovních dnů od odeslání jejich emailu. 10.5.mi přišel email a 18.5.jsem jim odeslala sledovací číslo. Šaty mě stály 750,-, poštovné 270,- a Lunzo mi napsalo, že reklamaci neuznávají. Vše proběhlo během 14 dnů, kdy by mělo být zákonem dané, že člověk může zboží reklamovat, i přesto, že jsem jim tohle vše napsala, vůbec nic neřeší a peníze již nechtějí vrátit. Prosím tedy o pomoc s vyřízením reklamace.


Požadované řešení

Ráda bych, aby mi byly vráceny peníze minimálně za šaty. Pokud by bylo možné, byla bych ráda za peníze i z poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2019 14:30, před 6 lety

Pokud bylo dodáno jiné zboží (jiná velikost), jedná se o vadu. Má-li věc vady, může spotřebitelka v daném případě požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu.

Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.

V daném případě bude podstatné, zda spotřebitelka uplatnila odstoupení od smlouvy, nebo reklamaci. V případě odstoupení od smlouvy nemá spotřebitelka obecně nárok na úhradu poštovného, kterou uhradila na vrácení zboží. V případě, že zboží reklamovala, a reklamace byla uznána jako oprávněná, má spotřebitelka právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno (za účelně vynaložené náklady spojené s reklamací považujeme například považuje poštovné a jízdné). Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.

V případě, že společnost reklamaci zamítá, musí reklamaci řádně odůvodnit. Vzhledem k zaslání jiné velikosti zboží však takovéto odůvodnění ani není možné. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
6.6.2019 17:37, před 6 lety

Dobrý den,

nejprve je potřeba si ujasnit, že společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím.

Prodávajícím je obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru.

V obchodních podmínkách (konkrétně bod 5.2 - https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/.) je jasně uvedena tato informace:

Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy.

Nyní k Vašemu případu:

Šaty Vám dle informací České pošty byly doručeny 9.5.2019.

Tentýž den jste nás zaslala tento e-mail:

Dobrý den, dnes jsem si zkusila šaty a bohužel mi nesedí. Prosím tedy o ifno ohledně vrácení peněz. Děkuji


V e-mailu tedy není vůbec žádná zmíňka o tom, že Vám byla doručena jiná velikost ani o tom, že chcete zboží reklamovat. Pouze jste uvedla, že Vám zboží nesedí a chcete ho vrátit.

Následující den, tedy 10.5.2019, Vám byl z naší strany zaslán e-mail s instrukcemi pro vrácení zboží zpět prodejci.

Byla Vám zaslána adresa prodejce, na kterou zboží máte odeslat. Dále byla uvedena tato informace:

Jediné, co poté musíte udělat, je zaslat nám do 8 kalendářních dní počínaje dneškem sledovací číslo zásilky (najdete na podacím lístku). Bez zaslání sledovacího čísla nebude refundace možná. Poté již vše vyřídíme za Vás a jakmile prodejce zboží obdrží, bude Vám vrácena cena zboží.

Na tento e-mail jste zareagovala 18.5.2019, kdy jste nám zaslala sledovací číslo zásilky, čili 9. kalendářní den. Tuto podmínku jste tedy jednoznačně nesplnila, proto Vám vrácení zboží nejsme schopni zprostředkovat. Pokud byste tuto podmínku splnila, vrácení zboží bychom Vám samozřejmě zprostředkovali a peníze by Vám byly vráceny.

Na závěr bych chtěl uvést, že Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup.

S pozdravem Jan Král

Jednatel Společnost LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.6.2019 19:01, před 6 lety


Markéta Tomášová

Obracím se tedy na další příslušné orgány. Nikdy by mě nenapadlo, že budu mít takové problémy, proto jsem neuvedla nic o té velikosti. Kdykoliv jsem měla nějaký problém přes eshop či normální prodejnu, tak jsem řekla, že mi zboží nesedí a byla mi vrácena částka. Vzhledem k tomu, že jsem zaplatila opravdu i vysoké poštovné, celá záležitost mě štve mnohem více a žádám tedy peníze za šaty, případně jinou kompenzaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.6.2019 09:27, před 6 lety

Dobrý den,

jak jsem již v předchozím vyjádření uvedl, společnost LUNZO s.r.o., která je provozovatelem internetové galerie Lunzo.cz, zprostředkovává zájemcům (kupujícím) obchody s prodávajícím. Není to tedy ani e-shop ani normální prodejna.

Pokud byste však zboží zpět prodejci zaslala a poskytla nám v námi stanovené lhůtě sledovací číslo zásilky, byla by Vám částka zaplacená za nákup samozřejmě vrácena.

Jelikož jste nám sledovací číslo zásilky v námi stanovené lhůtě nezaslala, nejsme Vám již schopni vrácení zboží zpět prodejci zprostředkovat.

S pozdravem Jan Král

Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2019 09:59, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.7.2019 18:02, před 6 lety


Markéta Tomášová

Hodnocení:

Komentář: Šaty se vrátily zpět na mou adresu.