Společnost


WITT international

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33222Účtování dopravného po zaslaném zboží na výměnu za menší velikost

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.06.2019, před 6 lety

Danuše Chocenská

Znění stížnosti

Objednala jsem 2 džínové kalhoty vel. 25 celkem za 798 Kč a poslala jsem je zpět na výměnu za menší vel. 24. Dnes mi přišlo od pošty avízo, že mám na poště dobírku za 129 Kč. Zjistila jsem, že výměnu džín mi WITT provedl tak, že mi zaslal požadované džíny vel. 24, odečetl cenu dobropisu a naúčtoval mi nové poštovné ve výši 129 Kč. Zboží "na dálku" se nedá zkoušet !! Napsala jsem na servis@witt-international.cz a v zápětí mi přišla tato odpověď: "Pokud měníte zboží bere se výměna,jako nová objednávka,tudíš s poštovným." To je první zásilkový obchod, který takto postupuje ! To je velmi neseriózní chování a varuji všechny zákazníky před tímto zásilkovým obchodem !!!!!!


Požadované řešení

Neúčtovat poštovné při zaslání oblečení na výměnu za menší, či větší velikost. Ještě jsem se s žádným zásilkovým obchodem nesetkala, který by u zaslání vyměněného zboží účtoval poštovné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.6.2019 14:46, před 6 lety

Dle ustanovení § 1833 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal.

Z podané stížnosti nevyplývá, zda byly náklady za dodání také vráceny.

Všeobecné obchodní podmínky společnosti v ustanovení týkající se práva na odstoupení uvádějí: "Pouze výměnu za jiné zboží nebo velikost neprovádíme. Nové zboží nebo velikost je nutné objednat jako novou objednávku s novým poštovným." Z toho důvodu by se mělo na vrácení zboží hledět jako na odstoupení od kupní smlouvy.

V daném případě tedy bude záležet, zda společnost vrátila náklady za dodání zboží. V případě, že ne, opětovné placení poštovného by se jevilo jako v rozporu se zákonem, neboť společnost musí vrátit všechny přijaté peněžní prostředky.
V případě, že společnost náklady na dodání však vrátila, požadavek na zaplacení nového poštovného by v rozporu se zákonem nebylo.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.8.2019 08:31, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.