Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na Krkonošském veletrhu v Trutnově v UFFu jsme dne 2. 5. 2014 zakoupili masážní polštář. Protože jej devadesátiletá maminka nemůže používat (byl nám mladou zástupkyní firmy doporučen na úlevu od bolesti způsobenou artrózou), požádala jsem firmu Mogebon doporučeným dopisem dne 9. 5. 2014 o navrácení peněz (5 990,- Kč). Dne 15. 5. jsem na adresu firmy Kladenská 531/4, Praha 6, 160 00 odeslala i výrobek. Do dnešního dne nemám žádnou odezvu. Při podpisu smlouvy jsme nebyli upozorněni na skutečnost, že kupující nemá právo vrátit peníze, pouze reklamovat či vyměnit zboží za jiné. To jsme si přečetli až později.Navíc jsem zjistila, že výrobek na internetu se prodává za cenu 2 990,- Kč, což je cena 4x nižší!!!, nežli na veletrhu. Tam jsme si vylosovali slevu 6 tis. Kč. Mrzí mne, že je spotřebitel takto podváděn.
Masážní polštář WS 1 za předraženou cenu
Vrácení kupní ceny + náklady na korespondenci a odeslání výrobku zpět, tedy 5 990,- + 29,- + 92,-.
|
Tweet |
Odstoupit od kupní smlouvy lze v případě, kdy si to strany ujednaly nebo stanoví-li tak zákon. Zákon stanoví možnost odstoupení v případě, že smlouva byla uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet) nebo mimo obvyklé obchodní prostory podnikatele. V takovém případě lze odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží. Do 14 dnů od odstoupení musí prodejce spotřebiteli vrátit zaplacené finanční prostředky a spotřebitel musí ve stejné lhůtě vrátit zboží. Pokud se tak nestane, je možné zaslat prodejci předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu a poté podat návrh na vydání platebního rozkazu. Ovšem i v případě, že soud rozhodne ve prospěch spotřebitele, hrozí riziko, že následný výkon rozhodnutí bude nerealizovatelný z důvodu nedostatečného majetku společnosti.
V této souvislosti je důležitý výklad pojmu veletrh. Tento pojem se standardně považuje za prostor obvyklý k podnikání, v takovém případě by spotřebitel opravdu neměl právo na odstoupení. Nedošlo by tedy k platnému odstoupení od smlouvy a spotřebitel si může výrobek vyžádat zpět z titulu vlastnického práva. Ovšem jiná situace by nastala v případě, že byl spotřebitel osloven na veřejném prostranství (mimo samotný stánek) a byl do stánku za účelem uzavření smlouvy doveden.
Společnost Mogebon s.r.o. byla o podaných stížnostech informována a byla ji umožněna reakce. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. Vzhledem k tomu, že jediným společníkem a současným jednatelem je občan Bulharské republiky, obáváme se, že vymáhání práva by bylo velmi obtížné.