Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
trikrat jsem reklamovala boty znacky Rieker -kozacky, pro stejnou zavadu. Nad patou nebyl sev prosity a udelala se tam dira uz po dvou cestach do prace.Prvni reklamaci jenom zalepili ,podruhe uz prosili, ale protoze kuze je kratka, tak dira se ukazala uz druhy den a potreti spravily jenom na oko a navic mista od lepidla zamaskovali cernou fixou. V botach jsem byla kdyz moc 10x.Reklamaci jsem nechtela ani prevzit, ale bylo mi receno, ze oni , jako obchod uz s tim nic neudelaji.Obracim se proto s prosbou o radu na Vas.Blahove jsem si myslela, ze pri treti reklamaci stejne zavady mam narok na vymenu a nebo vraceni penez.
kozacky znacky Rieker vzor 78554-00/38
vymena a nebo vraceni penez
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Je-li nárok na odstoupení od smlouvy vznesen při uplatnění reklamace a zaznamenán v reklamačním protokolu, musí jej prodávající respektovat.
Spotřebitelka by také mohla odstoupit od kupní smlouvy v případě, pokud by uplatnila práva z vadného plnění (reklamaci), tato reklamace by byla uznána jako oprávněná, avšak společnost by vadu neodstranila nebo by ji odstranila až po uplynutí zákonné lhůty pro vyřízení reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.