Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.10.2011 jsme u autosalonu Kodecar zakoupili osobní automobil značky Mitshubishi ASX 1,8. DI-D 4WD Invite. Auto jsme užívali jako běžní uživatelé, k jízdám mezi městy. Asi po roce se nám rozsvítila kontrolka, informující o stavu zaneseného DPF filtru (filr pevných částic). Auto jsme před tímto problémem pravidelně vozili na garanční prohlídky. V servisu Kodecar nam auto převzali, vyměnili provozní kapaliny a považovali věc za vyřízenou. Jenže po 5000 km se závada opakovala, a tak to bylo asi ještě desetkrát. Než nám nakonec odešel motor, a auto se stalo pojízdnám pouze v nouzovém režimu. Přes tyto skutečnosti jsme pokaždé s autem byli v autorizovaném serise, kde nám nejdříve měnili provozní kapaliny, následně vypalovali DPF filtr a v posledním, asi nouzovém případě, přehrávali software řídící jednotky. Nicméně ani jedna z těchto věcí neudržela naše auto pojízdné déle než 5000 Km. Když jsme se pak obrátili na soudního znalce, který nám vypracoval nezávisý znalecký posudek o stavu automobilu, a v něm doporučil opravu vozu, která by vyšla asi na 60 000, rozhodli jsme se jít s tímto problémem až k vedení Kodecaru. To problém týden zvažovalo, načež nám oznámilo, že naši reklamaci nemohou vyhovět jelikož jsme tuto závadu zavinili my, vypínáním regenerace DPF filtru. Podotýkám, že auto žádné tlačítko umožňující toto vypnutí popřípadě ani signalizační tlačítko o čištění DPF filtru nemá, pouze hlásí závadu. Když jsme se následně s vedením Kodecaru bavili zda by tedy byli ochotni auto odkoupit, jelikož o opravu po předchozích zkušenostech nemáme zájem, řekli, že jej odkoupit nemohou a když už tak že maximálně za 300 000 Kč, což nám poslali i jako písemné vyrozumění k našemu požadavku. S tímto však nemůžeme souhlasit, podle občanského zákoníku, máme nárok na vrácení plné ceny automobilu. Na tom však netrváme ale požadujeme ostoupení od kupní smlouvy, a vrácenou částku za automobil minimálně 400 000 Kč, což je jeho výkupní hodnota.
Mitsubishi ASX 1,8 DI-D 4WD Invite
Ostoupení od kupní smlouvy a navrácení, min. 400 000 Kč. O opravu nemáme zájem!
|
Tweet |
V tomto případě velice záleží na obsahu znaleckého posudku. Pokud znalec v posudku vyslovil závěr, že se jedná o odstranitelnou vadu, má spotřebitel primárně právo na její odstranění. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
Společnost by nyní měla dostat přiměřený čas na vyřízení reklamace výše uvedeným způsobem. Nepodařilo by se reklamaci v dodatečně stanovené lhůtě vyřešit, spotřebitel by mohl odstoupit od smlouvy, ale je vždy důležité mít na paměti, že v případě soudního sporu, bude s vysokou pravděpodobností soud přezkoumávat tvrzenou vadu a nechá si vypracovat vlastní znalecký posudek.
Společnost KODECAR, spol. s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. V takovém případě doporučujeme konzultaci s advokátem.