Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Pracka prestala cca po pul roce od koupe vypoustet vodu. Zkusil jsem vycistit filtry, ale ty byly ciste a potrubi volne. Zadal jsem tedy reklamaci u Alzy s tim, ze nemam jak vyrobek odvezt, protoze je pomerne velky a ze bych take uvital nahradni vyrobek po dobu reklamace, protoze neprat mesic je v podstate nemozne, kdyz mame dve deti. Odpoved od Alzy byla, ze se mame obratit na autorizovany servis (dali odkaz), nebo ze muzeme vyrobek privezt do Alzy a ze se pak o to postaraji. Ja jsem ale kupoval v Alze, tak jsem ocekaval, ze prodejce je zaroven misto, kde reklamuji...? A jak je to s onim odvozem prosim? A servis je nejblizsi v Tabore (pres 100km) nebo v Praze (98km). Doufam, ze oni po me nebudou chtit take dovezt spotrebic.
Pracka Candy Model: CVFTG374TMH-S
Oprava/vymena zbozi (idealne s odvozem, protoze nemam jak pracku dostat do Alzy)
|
Tweet |
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí obsahovat jednak oznámení vady (její popis) a jednak vámi požadovaný způsob vyřízení reklamace (právo). S reklamací je třeba se obrátit prokazatelně na prodávajícího v kterékoliv jeho prodejně (s ohledem na sortiment). Žádá-li spotřebitel opravu věci, může být k jejímu provedení pověřena také jiná osoba, např. servis. Informaci, u koho uplatnit opravu věci, získá spotřebitel zpravidla z dokladu o koupi nebo ze samostatného písemného potvrzení o závazcích prodávajícího z vadného plnění.
Vadné zboží je nutné prodávajícímu (servisu) předat za účelem posouzení i odstranění vady vždy, není-li stanoven nebo dohodnut postup jiný (např. návštěva servisního technika u spotřebitele doma). Spotřebitel má však právo na uhrazení nákladů, které mu vznikly v souvislosti s reklamací.
Zákon stanoví prodávajícímu povinnost rozhodnout o reklamaci ihned, u složitých případů do 3 pracovních dnů, přičemž reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 kalendářních dní. Reklamace je vyřízena teprve tehdy, když spotřebitele prodávající o tom vyrozumí. Vyprší-li zákonná lhůta, považuje se to za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.