Společnost


Tesco Stores ČR a.s.

Počet nahlášených stížností:466
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#33269Neuznaná reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.06.2019, před 6 lety

Tomáš Rokyta

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 29.10.2017 jsem zakoupil na prodejně Tesco pobočka Opava ,mobilní telefon značky Cobalt SM6, dne 23.02.2019 proběhla první reklamace s popisem problému: Telefon se vypíná, zasekává,na displeji je bílá skvrna. Telefon byl dne 9.3.2019 opravený (reklamace uznána), poté dne 23.03 byl telefon opět dán do reklamace s popisem problému: 2.Reklamace - telefon se neustále sám vypíná, stejná závada jako u předešlé reklamace, dne 6.4.2019. telefon opraven(reklamace uznána), poté dne 20.04.2019 byl telefon na 3.reklamaci, s popisem telefon se vypíná, potřetí stejná závada, dne 4.5. 2019 jsem si byl mobilní telefon vyzvednout s tím že , závada se neprojevila, proto jsem taky ihned na prodejně vyzkoušel s obsluhou prodejny mobilní telefon, a závada se opět projevila i před zraky obchodníka, proto jsme telefon zaslaly opět na 4.reklamaci , kde byl popsán popis stejné závady , i s tím že,zařízení bylo zkoušeno na prodejně se zákazníkem. Dne 25.5.2019 bylo zařízení zasláno zpět , s tím že závada se opět neprojevila, opět jsme tedy na prodejně s obsluhou zařízení vyzkoušely a zařízení opět nefungovalo, proto jsme tedy ihned zboží zaslaly na 5.reklamaci se stejnou závadou ,kde bylo pět popsáno: zákazník nepřevzal, zkoušeno na prodejně, a mt se stále vypíná,není možné,aby se u nás závada 2x projevila a u servisu bylo vše v pořádku. Už opravdu nevím co mám dělat, proto se obracím na Vás o pomoc a hlavně kontrolu tohoto problému . Každopádně je mi divné , že zařízení opravuje servis sídlící v Polsku s názvem Společnosti FIXIT S.A. s adresou Nad Serafa 56A/II Krákow , Polsko, poté dne 8.6.2019 jsem si byl telefon vzvednout na prodejně a opět -Závada se neprojevila, přitom jsme s obsluhou zkoušely na prodejně, a problém se opět projevil, paní na obsluze mi řekla, že oni s tím nic neudělají , že zaleží na servisu jak se vyjádří, jenže jak si mám pošít s telefonem který je nefunkční a servis mi to nechce uznat i když obsluha je jako svědek ? Na ČOI jsem se obrátil ale bohužel ta mi sdělila, že se musím obrátit na soud a soudního znalce , který stojí tísíce korun a na to bohužel nemám finance abych si to mohl dovolit.

Můžete mi prosím nějak poradit jak postupovat?

Děkuji

S pozdravem Tom


Produkt

Mobilní Telefon COBALT SM6


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy, Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2019 13:44, před 6 lety

Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci.

Za vady vůči spotřebiteli odpovídá prodávající, tedy společnost, se kterou uzavřel kupní smlouvu. Ta o reklamaci rozhoduje na základě posouzení odborného servisu. Jestliže je v protokolech stvrzeno ze strany zaměstnanců společnosti, že vada na mobilním telefonu je, potom může spotřebitel trvat na odstoupení od smlouvy vůči společnosti a posouzení servisu nehraje příliš roli, jelikož servis není stranou kupní smlouvy.

Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2019 10:01, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.