Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Mountfield nedává pískové filtrace bazénů do šachet jako jiní výrobci bazénů. Zákazníkům napovídá, že se jim bude (jednou za 2 roky) špatně měnit písek, pokud se budou muset ohnout do šachty. Nechává filtrace jen na dlažbě vedle bazénu. Motor filtrací vydává příšerný hluk do okolí několika desítek metrů. V létě, kdy celé okolí chce v klidu posedět venku.
Navíc Mountfield není schopen sdělit výši decibelů, kterou filtrace vydává.
filtrace Azur-hayward 9 a 7
Neoblbovat zákazníky, že se filtrace mohou nechávat na povrchu bez umístění do šachty. Změřit v decibelech hlučnost filtrací. A buď snížit hlučnost motoru nebo filtrace automaticky umisťovat do šachet a izolovat tak, aby nerušily okolí.
|
Tweet |
Přílišná hlučnost spotřebiče může být důvodem k reklamaci. Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží. Pokud by například prodávající uváděl hlučnost, kterou skutečný provoz překračuje nebo pokud by hlučnost překračovala míru, kterou spotřebitelka mohla rozumně očekávat například v porovnání s jinými filtracemi stejného typu, zakládá to důvod k reklamaci zboží. Spotřebitelka má v takovém případě nárok na odstranění vady opravou, nebo výměnou za nový kus. Pokud by ani jedno z těchto řešení nebylo možné, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Ke stížnosti naše společnost uvádí následné. Doporučení, aby nebyly filtrace umisťovány v šachtách, uvádíme z důvodu, že se setkáváme s případy, kdy dochází k zatopení předmětného zařízení z důvodu nedostatečné stavební přípravy uživatelem. Rovněž zbytečně dochází ve vlhkém a obtížně větratelném prostředí k předčasnému opotřebení zařízení. Co se týče provozní hlučnosti, připomínku paní Hlouškové zaznamenáváme jako zcela ojedinělou. Výrobek splňuje všechny parametry pro jeho uvedení na evropský trh. Vykazuje-li její čerpadlo atypický zvukový projev, pak je velmi pravděpodobné, že došlo k jeho poškození. Doporučujeme, aby se obrátila na nejbližší servisní středisko Mountfield, které technický stav výrobku prověří.
Jestliže věc vykazuje vady, je reklamace řádným způsobem, jak problém řešit. K tomu směřovalo i naše úvodní vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji, případně stížnost uzavřít.
Čerpadlo nevykazuje vady, není důvod k reklamaci. Mountfield dodává takto hlučná čerpadla. Mountfield nemá změřenu hlučnost těchto čerpadel, pouze udává, že není vyšší než 70 decibelů. Přitom norma pro hluk v zástavbě rodinných domů je přes den 40 dB a v noci 30 dB. Mountfield čerpadla neumisťuje do šachet, takže hluk se šíří v celé své mocnosti po okolí. Mountfield by měl spotřebiteli nabídnout možnosti odhlučnění čerpadla jinou formou - např. akustickými panely apod. Mountfield od toho dává ruce pryč a nechává na spotřebiteli hlukovou zátěž, ať se s tím vyrovná spotřebitel sám.
Zde záleží především na tom, co bylo mezi stranami dojednáno v rámci smlouvy o dílo, která řešila montáž bazénu a čerpadla (filtrace). Jestliže bylo domluveno, že montáž proběhne tak, že předmětné zařízení nebude umístěno v šachtě, potom předpokládáme, že to bylo zohledněno i v celkové ceně za dílo - tzn. bylo zaplaceno to, co bylo provedeno.
Jestliže čerpadlo není vadné a dílo bylo provedeno v souladu se smlouvou, potom bohužel není příliš co reklamovat. Spotřebitelce však nic nebrání v tom, nechat si čerpadlo dodatečně umístit do šachty.
Něco jiného by bylo, pokud by čerpadlo bylo výrazně hlučnější než čerpadla, která jsou na českém trhu k bazénům běžně dodávána. Potom by bylo možné namítat, že věc je vadná, protože se nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí. Podobný závěr by platil i v situaci, pokud by společnost spotřebitelku před montáží ubezpečila, že v daném nastavení lze zařízení bez problémů používat i v zástavbě, avšak zařízení by při běžném provozu překračovalo hlukové limity.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Bohužel přetrvávající tvrzení zákaznice na základě jednoho zakoupeného výrobku a pouze subjektivního dojmu, že "Mountfield prodává hlučné filtrace", nehodnotíme jako relevantní. S tímto tvrzením se setkáváme v dlouhé řadě let, kdy těchto výrobků naše společnost prodala několik set tisíc, poprvé. Jak je výše uvedeno, paní Hlouškové nabízíme pomocnou ruku v podobě provedení kontroly technického stavu jejího výrobku, nicméně této nabídky evidentně nehodlá využít. Další angažování v celé záležitosti tedy již nepovažujeme za věci přínosné a tímto celou komunikaci z naší strany uzavíráme.
Vzhledem k uvedeným vyjádřením stížnost uzavíráme.