Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Dne 21.5.2019 jsem u daného prodejce učinil objednávku č. 2019008243, kterou jsem rovnou zaplatil.
Druhý den mi byl zaslán email s omluvou, že jeden kus zboží (ze 2 ks) nemají a jak pokračovat s objednávkou. Domluvili jsme se, že bude zaslán alespoň jeden kus zboží a zbytek ceny (144 Kč) mi bude vrácen (cena za druhý kus a cena za dopravu jako součást omluvy).
Zboží (1 ks) jsem obdržel 24.5.2019.
3.6.2019 jsem se připomínal ohledně vrácení peněz (bez reakce).
Do dnešního dne nebyly peníze vráceny na účet.
Za řešení dané záležitosti s daným obchodníkem předem moc děkuji.
S pozdravem
Tomáš Kavan
Předmětem objednávky bylo zboží "Magická rozkládací koule (Kód produktu: hooc-1316)"
Vrácení peněz na bankovní účet.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy (přesněji části smlouvy u nedostupného zboží) od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.