Společnost


Acer Czech Republic s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#33304Poničení notebooku při převzetí do záruční opravy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.06.2019, před 6 lety

Roman Gottwald

Znění stížnosti

Dne 26.4.2019 byl můj notebook přijat do servisu firmy Acer do záruční opravy po přepravě přepravcem, který byl pověřen přepravou mého zařízení firmou Acer. Po převzetí zásilky do servisu mi bylo oznámeno emailem, že zařízení je poškozeno a bylo mi zasláno několik fotek kde scházela výplň fixující notebook a zařízení mělo zohýbané kovové rohy, poškozenou polystyrenovou výztuž a další části. Jsem si naprosto jist, že takovéto poškození zařízení, které je zodolněno, není při běžné přepravě ani možné a muselo k němu dojít enormním tlakem nebo dokonce zmáčknutím krabice s notebookem pod velmi vysokým tlakem při přepravě. Acer mi poslal sdělení, že zařízení je poškozeno mojí vinou a nemám nárok na bezplatnou opravu. Opravu provedou za částku 9592,- korun jako mimozáruční opravu. Vzhledem k tomu, že jsem zařízení velmi nutně potřeboval pro svoji práci, byl jsem nucen opravu uhradit a do dnešních dnů se snažím vyřešit náhradu finančních prostředků zaplacených firmě Acer. Acer mi opakovaně na mé dotazy sdělil, že zásilka byla poškozena při přepravě a tak za poškození nenese odpovědnost a navíc opakovaně firma Acer tvrdí, že k poškození takto vysoce devastujícím způsobem došlo mojí vinou. Přepravce mi navíc sdělil, že se mnou o věci nebude komunikovat, protože jsem nebyl zadavatel přepravy i přesto, že bylo poškozeno mé zařízení.Jak jsem na stránkách DTestu dohledal, jedná se o opakovanou praktiku firmy Acer, protože ve své podstatě stejný problém řešil pan Václav Šíma s firmou Acer na Vašich stránkách 7.1.2015.


Produkt

Záruční oprava notebooku Acer v servisu Acer. Servisní případ číslo 11880436G, Číslo přepravované zásilky firmou DPD 13956600051487


Požadované řešení

Vrácení finanční částky zaplacené firmě Acer za opravu počítače v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2019 18:45, před 6 lety

Převzala-li společnost věc k opravě, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku, při skladování věci nebo při jejím transportu. Společnost by se této odpovědnosti zbavila jedině v případě, jestliže by prokázala, že by ke škodě došlo i jinak.

Pokud poškození vzniklo během transportu věci mezi spotřebitelem a společností, je za způsobenou škodu odpovědná společnost, neboť ona určila přepravce pro transport věci. Odpovědnosti by se zbavila, pokud by prokázala, že škodu způsobil sám spotřebitel (společnost řádně informovala spotřebitele, jakým způsobem musí být věc pro přepravu zajištěna, a spotřebitel tyto pokyny nerespektoval). Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.7.2019 14:56, před 6 lety

Vážený pane Gottwalde,

dne 17.6. jste od servisního střediska Acer obdržel vyjádření, ve kterém jsme Vás informovali o tom, že pokud by zařízení bylo zabaleno podle pokynů DPD, k poškození zařízení by nedošlo. A současně, pokud by při doporučeném balení k poškození došlo, DPD by uznalo pochybení a opravu uhradilo. Notebook ale nebyl zafixován a k poškození došlo v místech, kde se dotýkal krabice. Toto vyjádření odpovídá druhému odstavci výše uvedené komunikace časopisu dTest - předem jste byl řádně informován o tom, jak musí být věc zabalena, aby k poškození nedošlo.

Vzhledem k tomu, že naše společnost nenese vinu na poškození noteboku, ale současně chceme projevit účast a snahu věc řešit, nabídli jsme Vám slevu 20 % z celkové částky opravy, tzn. dobropis ve výši 1600 Kč.

Současně Vás musíme informovat, že v souladu s § 14 odst. 2 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, že věcně příslušným subjektem mimosoudního řešením sporů je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

S pozdravem

Petra Kašparová
Administration & Vendor Manager

Acer Czech Republic s.r.o.
Regional Repair Centre | Tuřanka 110 | 627 00 Brno | Czech Republic
Email: petra.kasparova@acer.com | Tel: CZ: +420 531 027 777 | Fax: +420 531 027 622

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.7.2019 15:40, před 6 lety


Roman Gottwald

Dobrý den,

Vaše reakce je stále se opakující. Chyba na straně....špatně zabaleno. Balík byl zabalen dobře a je zarážející, že na fotkách není část výplně, která byla součástí ochrany přístroje. Ve Vašem upozornění o přepravě není upozornění na možnost poškození oboustranným bočním stlačením. Dále ve Vašem upozornění vůbec není informace, že takto drahé zařízení není dostatečně pojištěno. Takže velmi drahé zásilky přepravujete asi bez pojištění a při poškození takovéhoto typu chybu přesunete na stranu majitele. Přístroj nebyl zabalen nedbale ani nekvalitně a dle fotodokumentace evidentně došlo k masivnímu oboustrannému tlaku, který zavinil devastační poškození přístroje. I když by byl balík sebelépe zabalen, při takovémto tlaku, který dokázal ohnout hrany přístroje by k poškození došlo. Toto není běžné poškození pádem nebo horním tlakem. Jde o velmi specifické poškození a tak by bylo zodpovědné se k takovéto škodě postavit jako strana odpovědná za přepravu. Vámi nabízená částka 1600,- při škodě skoro 10 000,- je spíše vyjádřením naprosté nadřazenosti nad zákazníkem.
A Vaše strana má pravdu, celá věc bude nejvhodnější řešit cestou České obchodní inspekce a zároveň je nejvhodnější cestou takto odstrašující případ chování společnosti Acer uveřejnit na sociálních sítích, aby došlo k upozornění spotřebitelů, že jejich zásilky mohou být poškozeny, nejsou asi dle Vašeho vystupování vůbec pojištěny a při poškození bude vina svedena na odesilatele, který bude nucen škodu uhradit na své náklady. Jak je možné dohledat tak toto není první ani poslední případ Vašeho chování při poškození zásilky. Společnosti Acer tímto děkuji za odpověď a stanovisko.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.10.2019 16:26, před 5 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.