Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V pátek 7.6.2019 odpoledne jsem podepsala smlouvu o uzavření smlouvy budoucí a zaplatila zálohu 5 000,- , protože auta nemají technickou ani české doklady nemohli jsme s ním odjet. Pan prodávající mi řekl, že to bude řešit až v pondělí 10.6.2019. Hned v pondělí ráno, dříve než s autem vůbec začal něco dělat, jsem telefonovala, že odstupuji od smlouvy a chci vrátit zálohu. Domluvili jsme se na zaslání čísla mého účtu emailem. Po obědě volal, vyhrožoval právníky. Peníze jsou prý jeho, za to že se nám věnoval a sháněl baterii.TO JE VAŠE PRÁCE. Auto jsme ani neprojeli, jen jste ho přes kabely nastartoval. Toto jednání je neseriózní a sprosté, žádné výdaje jste neměl.
BĚLÍKOVÁ
CHEVROLET MATIZ
VRÁCENÍ ZÁLOHY 5000,- NA ÚČET
|
Tweet |
Pokud byla smlouva uzavřena v obchodních prostorách společnosti (v "kamenné" prodejně), nemá spotřebitelka ze zákona právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy bez udání důvodu. Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu by bylo možné pouze, pokud by si to smluvní strany ve smlouvě ujednaly.
Pokud se ale smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.