Společnost


JOHN GARFIELD SK, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#33327Chybí mi 200 Kč z vrácené platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2019, před 6 lety

Jana Luzarová

Znění stížnosti

Zdravím, kupovala jsem si boty ze slovenského eshopu společnosti John Garfield (český eshop není) za 800 Kč - 25 euro boty a 5 euro poštovné. Zkoušela jsem si podobný model na prodejně (asi akorát novější model), protože toho, který jsem chtěla, byla v celém městě jen o číslo menší velikost, a seděl. Když mi však moje velikost přišla z eshopu, boty mi byly i tak těsné. Vrátila jsem je, odeslání přes Českou poštu zpět by mě stálo 330 (to je první varianta, kterou mi nabídli) Kč nebo cca 250 Kč... Naštěstí jsem jela zrovna za dva dny na Slovensko, tak jsem balík odeslala ze Slovenska podstatě levněji. Když mi eshop vracel peníze, vrátil mi pouze 25 euro. Z 25 euro se mi banka stáhla 100 Kč. Psala jsem eshopu, že mi neposlali zpět poštovné, tedy celou pořizovací částku. Podle mě to zkoušeli, protože peníze vrací dnes a denně, takže se nemohlo jednat o opomenutí. Omluvili se s tím, že peníze ihned posílají. Psala jsem jim, že mi je to k ničemu, když se mi ze 125 Kč zase strhne 100 Kč. Ovšem oni to přesně takto udělali a jako "omluvu" mi nabídli 3x slevu 10 % na další nákup. Ovšem já jsem si mezitím koupila v John Garfield v kamenném obchodě dokonce 3 jiné boty a mám vše, co potřebuji. Sleva je navíc směšná, když platím poštovné, které bych neplatila za ty samé boty v kamenném obchodě.
Chci se zeptat, zda eshop může posílat peníze zpět tou sdílenou platbou, kdy oni platí 100 Kč a já 100 Kč bance, nebo zda by měli poslat celou částku na vlastní náklady. Zároveň, když mi vznikla díky nim opětovná újma, chci vědět, zda neměli druhou posílanou částku navýšit tak, aby mi ta druhá újma nevznikla. Když jsem jim psala, že slevové kódy nechci, neodpověděli už.
Děkuji za odpověď.


Produkt

Boty


Požadované řešení

Chtěla bych mít z mých cca 800 Kč zpátky cca 800, protože mi je každá stokoruna dobrá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2019 15:12, před 6 lety

Dle odst. 1 bodu 6 obchodních podmínek společnosti (https://www.johngarfield.sk/obchodne-podmienky/) "Všetky zmluvné vzťahy medzi Predávajúcim a Kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky". Na portálu VašeStížnosti.cz se zabýváme českým právním řádem. Vzhledem k tomu, že na základě směrnicové úpravy Evropské unie by měla být práva spotřebitelů v členských státech v zásadě stejná, popíšeme níže řešení dle českého právního řádu. Spotřebitelce však doporučujeme platnost následujících informací ověřit přes Evropské spotřebitelské centrum (kontakty na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz), které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Český občanský zákoník v §1832 udává: "Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem."
V takové situaci měl prodávající vrátit spotřebitelce kupní cenu a poštovné v jedné platbě. Neučinil-li to, porušil svou zákonnou povinnost a odpovídá za škodu, kterou porušením zákona způsobil. Měl by tedy nahradit spotřebitelce částku, která jí byla účtována za druhou přeshraniční platbu její bankou (účtovanou při vrácení částky za poštovné.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.7.2019 09:52, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.