Společnost


T.S.BOHEMIA a.s.

Počet nahlášených stížností:60
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 7 stížnostech.

#33333Prodej vadného výrobku Lenovo bez uznání reklamace nebo vrácení peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.06.2019, před 6 lety

Marie Meixnerová

Znění stížnosti

U daného notebooku se po roce používání projevila skrytá výrobní vada, která zcela znemožňuje užívání výrobku (zamrzání počítače při běžném užívání, bez zjevné příčiny). Tato vada je popsána přímo na serveru Lenovo.com a diskuzních PC fórech u řady uživatelů po celém světě, s totožným feedbackem - závadu nelze opravit, jde o neodstranitelnou výrobní vadu dané řady, nepomáhají reinstaly ani výměny komponent (mateřská deska). (Jediným řešením bylo vrácení výrobku a refund peněz.)
Provedla jsem zátěžové testy notebooku, kompletní reinstal, bez výsledku. S těmito veškerými podrobnými informacemi (a příslušným odkazem na fórum Lenovo) byl počítač předán k reklamaci -> byly provedeny zátěžové testy a reinstal (!) a reklamace nebyla uznána jako záruční oprava. Počítač byl předán k další reklamaci, byla vyměněna mateřská deska (!) s tím, že řádná záruční doba za týden končí, a proto se s další reklamací mám obracet již na pojišťovnu Allianz, u které jsem si zprostředkovaně přes TS Bohemia prodloužila záruku cca půl roku před vyskytnutím závady o jeden rok. Allianz však pojistnou událost odmítla s tím, že závada se vyskytla ještě v době řádné záruky.


Domnívám se, že jde zde strany TS Bohemia o zanedbání péče o zákazníka, respektive podivnou "hru o čas" se záruční dobou, které nerozumím a nevnímám ji jako férovou ke spotřebiteli (ať již vznikla na straně TS Bohemia nebo jejich dodavatele Lenovo - jak mne vždy informovali zaměstnanci na pobočce TS Bohemia, "to záleží na rozhodnutí v Lenovu". Takové přehazování odpovědnosti mne však jako konečného spotřebitele a majitele zcela nefunkčního stroje příliš nezajímá, a už vůbec jej nepokládám za konečné "řešení"). Za to, že mi byl prodán vadný výrobek, na nějž je záruka dva roky, ale defacto funguje pouhý rok, jako spotřebitel opravdu nemohu; právě naopak mi způsobil řadu obtíží.


Produkt

NB Lenovo V310 15, 15,6" FHD, Intel Core i3-7100 RECFEE - 3.3.1 Laptop osobní počítač, 80T300X2CK


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz a požaduji přehodnocení společnosti TS Bohemia v jednání s dodavateli zboží (konkrétně Lenovo) a se zákazníky,aby k podobným případům v budoucnosti nedocházelo.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.6.2019 20:53, před 6 lety

Pokud vadu není možné odstranit opravou věci nebo její výměnou, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy. Byla-li však vada výměnou součástky odstraněna (vytýkaná vada se již neprojevuje), právo odstoupit od smlouvy spotřebitelce nenáleží.

Oproti společnosti ale zastáváme názor, že pro vyměněnou součástku běží doba pro uplatnění práv z vadného plnění od počátku. Pokud by se tedy vyskytla vytýkaná vada opětovně a tato vada by byla způsobenou stejnou součástkou, má spotřebitelka právo věc znovu reklamovat. Není-li navíc možné věc užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě (třetí stejná vada), má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit.

Nepodaří-li se vyřešit spor smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2019 21:53, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.